Successos i tribunals

⏯️ Es reprenen els treballs d’enderroc de les Sitges de Pardinyes tot i l’oposició d’alguns veïns

⏯️ Es reprenen els treballs d'enderroc de les Sitges de Pardinyes tot i l'oposició d'alguns veïns

L’enderroc de les sitges del Senpa de Lleida s’ha reprès aquest dijous, després que veïns de Pardinyes aconseguissin paralitzar-les durant el dimecres.

DESTAQUEM

Diversos d’aquests veïns, s’han reunit davant l’edifici per tercer dia consecutiu per rebutjar els treballs i han tornat a tirar ous a les màquines amb l’objectiu d’impedir la visibilitat als operaris. Tot i la seva oposició, els treballs s’han pogut reprendre i l’enderroc ja és visible a la part esquerra de l’edifici. D’altra banda, els grups veïnals i Ipcena s’han mostrat «indignats» per la decisió de la jutgessa d’allargar dos dies més el termini per decidir quin òrgan té la competència per resoldre el procediment interdictal que van presentar i per no aturar les obres de manera cautelar.

Una trentena de veïns s’han tornat a concentrar davant l’edifici a primera hora del matí amb l’objectiu de mantenir paralitzats les obres d’enderroc de l’edifici de les antigues sitges on l’Ajuntament de Lleida construirà l’equipament comunitari per a temporers i emergències i on es calcula que hi ha 17 nius de cigonya. Per fer-ho, han repetit l’estratègia de tirar ous a les màquines, a més de bosses amb restes orgàniques, per impedir la visibilitat dels operaris, tot i que en aquesta ocasió els treballs s’han pogut reprendre amb l’enderroc parcial de la part esquerra de l’edifici.

Durant el matí els concentrats han mostrat el seu rebuig a l’enderroc amb pancartes amb frases com ‘ERC, Junts i Comú ataquen les cigonyes’ o ‘Postius per què et molesten els nius’, i crits de «fora» quan les màquines han començat a treballar. De fet, alguns dels presents no han pogut contenir les llàgrimes en el moment que una de les màquines ha començat a arrencar part de la paret de l’edifici.

«Ploren per plorar? Ploren perquè aquest edifici és emblemàtic del barri i a més a dalt hi ha 17 nius de cigonyes. És una barbaritat el que s’ha fet, però ara ja no podem fer res», ha lamentat el president de l’Organització de Veïns de Pardinyes (Orvepard), Joan Torné. De la mateixa manera, Paco Castillo, membre de la Plataforma de Veïns de Pardinyes, ha qualificat «d’aberrant» els treballs d’enderroc.

D’altra banda, des d’Orvepard, la plataforma veïnal del barri i Ipcena s’han mostrat «indignats» per la decisió de la jutgessa d’allargar dos dies més el termini per decidir qui ha de resoldre el procediment interdictal que les entitats van presentar al jutjat i de no demanar l’aturada dels treballs de manera cautelar. «La jutgessa sap perfectament que una màquina pot desplomar la meitat de l’edifici en dos dies i no entenem com no ha pres la mesura cautelar de parar», ha explicat el portaveu d’Ipcena, Joan Vàzquez, que considera que amb aquesta decisió «s’estan tirant per terra els drets» dels grups que s’oposen al projecte, i també ha assegurat que Lleida és l’únic lloc d’Europa on s’estan «torturant i exterminant les cigonyes». Ha afegit que duran a terme noves accions de protesta.

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

Vista d'edificis de Lleida, amb part del turó de la Seu Vella al fons
Tribunals

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Detingut a Lleida per tres robatoris amb força en bars de la ciutat
Successos

Detingut a Lleida per tres robatoris amb força en bars de la ciutat

Vanesa Ortega · 27 oct. 2026
Desallotgen una desena de persones per l'esfondrament d'una casa deshabitada al centre històric de Balaguer A Torres de
Successos

Desallotgen una desena de persones per l’esfondrament d’una casa deshabitada al centre històric de Balaguer

Vanesa Ortega | ACN · 24 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.