Societat

Espanya descarta enviar tropes a Ucraïna

Espanya descarta enviar tropes a Ucraïna

El ministre d’Exteriors, José Manuel Albares, i la ministra de Defensa, Margarita Robles, han descartat l’enviament de tropes espanyoles a Ucraïna. En una entrevista a TVE, Robles ha assegurat que «no hi haurà tropes a Ucraïna perquè no hi poden ser». «La posició d’Espanya com a membre de l’OTAN serà sempre seguir apostant per la diplomàcia», ha dit. La titular de Defensa ha assegurat que l’actuació que puguin tenir serà només de «caràcter estabilitzador i defensiu». Per la seva banda, Albares ha defensat a la Cope que els aliats occidentals faran «tot el que estigui en la seva mà» per garantir el manteniment de l’ordre europeu «de pau» i ha argumentat que el cost de la «inacció» seria «superior» al que puguin tenir les sancions.

El titular d’Exteriors ha explicat que es prendran mesures compensatòries des de la UE per pal·liar les conseqüències de les sancions econòmiques a Rússia i que l’OTAN reforçarà el seu flanc est. «Estem tots units, coordinant-nos», ha remarcat.

L’ambaixadora abandona Kíev

Albares ha explicat que aquest matí s’està evacuant l’ambaixadora d’Espanya a Kíev amb la resta de personal que quedava a l’ambaixada així com amb un centenar de persones de nacionalitat espanyola. El ministre d’Exteriors ha explicat que a la capital ucraïnesa «ja no es donen les condicions mínimes de seguretat».

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

El món afronta la "dècada més important i perillosa" des de la Segona Guerra Mundial
Societat

Putin diu que la rebel·lió del grup paramilitar Wagner és una «punyalada a l’esquena»

Redacció | ACN · 25 juny 2023
L'Euroregió Pirineus Mediterrània acorda una estratègia conjunta per fer front a la sequera
Societat

L’Euroregió Pirineus Mediterrània acorda una estratègia conjunta per fer front a la sequera

Redacció · 13 juny 2023
El món afronta la "dècada més important i perillosa" des de la Segona Guerra Mundial
Societat

Putin anuncia un acord per desplegar armament nuclear tàctic a Bielorússia

ACN · 26 març 2023

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.