Societat

Esquerdes al camp de futbol d’Alfarràs per la inundació

El camp de futbol després de retirar l’aigua que el va inundar dilluns.

L’ajuntament d’Alfarràs ha detectat esquerdes a les parets del camp de futbol arran de la inundació d’aquest dilluns deguda al desbordament del desaigüe de Coll de Foix, que buida l’aigua de l’Aragó i Catalunya a la Ribagorçana.

Segons l’alcalde, Joan Carles Garcia, han estat necessàries tres bombes treballant durant tota la nit i bona part del dia d’ahir per poder derivar cabals a una finca municipal pròxima. S’ha de recordar que l’aigua va arribar fins a una altura de 50 centímetres a les instal·lacions esportives i voltants. També van acudir al consistori diversos propietaris de magatzems i hortes negades. En total, unes 12 hectàrees.

Els tècnics municipals van abordar ahir el primer balanç de danys per informar les companyies d’assegurances a fi de reclamar a la Confederació Hidrogràfica de l’Ebre (CHE), responsable de la maniobra de buidatge, pels perjudicis ocasionats. També van recórrer la zona responsables de l’organisme de conca.

Garcia va assenyalar que l’aigua va baixar amb molta força i va arribar a algunes instal·lacions agrícoles, a més d’afectar les finques que continuen negades. També s’espera la valoració per part d’una empresa especialitzada que analitzarà l’estat de la gespa natural del camp per veure si és possible salvar-lo i no donar per acabada la temporada i les classes de futbol (vegeu SEGRE d’ahir).

La consulta veïnal avala la gestió pública de l’aigua de boca

Un 93,45% dels participants en la consulta veïnal d’Alfarràs sobre el model de gestió del servei de proveïment d’aigua de boca són partidaris que la faci l’ajuntament i només un 6,55 per cent avalen el model privat. Durant una setmana han votat 412 persones, la majoria online, d’un cens de 2.355 persones, és a dir, un 17,49 per cent. La regidora responsable, Emmanuelle Samper, va atribuir la poca participació al fet que aquesta és la primera consulta popular. No obstant, s’aplicaran els resultats, ja que ben aviat s’abordaran els estudis i expedients per remunicipalitzar aquest servei que fins ara fa l’empresa Cassa. Samper va indicar que tota aquesta tramitació suposarà almenys un any, el mateix temps que tornarà a prorrogar-se el contracte a la firma amb l’objectiu que l’any 2022 ja sigui el consistori l’encarregat.

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Les persones desallotjades a Balaguer encara no han pogut tornar a casa
Societat

Les persones desallotjades a Balaguer encara no han pogut tornar a casa

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Tàrrega activa un servei especial de bus urbà gratuït per Tots Sants
Societat

Tàrrega activa un servei especial de bus urbà gratuït per Tots Sants

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Mollerussa demana a la ciutadania fotografies antigues de l’església de Sant Jaume
Societat

Mollerussa demana a la ciutadania fotografies antigues de l’església de Sant Jaume

Laura Quintana · 28 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.