Esports

“Estic en la millor posició”

“Estic en la millor posició”

Àlex Màrquez, que ha tornat de Tailàndia amb una renda de quaranta punts que haurà de gestionar en els quatre grans premis que queden per acabar el Mundial, sap el que es juga, ja que va viure la mateixa situació el 2014 (aleshores va acabar amb doblet per als Màrquez).

“Som a la millor posició possible per intentar aconseguir el títol, ja la resta ho té una mica més complicat perquè estem quaranta punts al davant, per això aquestes quatre curses que queden ens les hem de prendre com quatre finals, sense pensar en el campionat i gaudint”, va apuntar el lleidatà, que ahir va assistir a la presentació del projecte lleidatà d’esquí per als Jocs de Pequín 2022 que ell mateix apadrina.

Àlex no vol pensar encara en el títol, sinó anar carrera a carrera. “Somio amb el Japó, que és la següent cursa. Somiar amb el títol ara seria perdre el temps, perquè la meua prioritat és el següent gran premi. Vindran situacions delicades, vindran carreres en les quals plourà, en les quals hauré de ser molt intel·ligent i només estic concentrat en això i a no cometre errors”, va dir. “Per sort estic tenint un feeling amb la moto molt bo i ara vénen circuits en els quals sempre he fet bons resultats. Hem d’afrontar les carreres com vam fer a Tailàndia, quan toqui guanyar, a guanyar, i quan toqui patir, a patir, sent en tot moment realista i treure petroli en totes les carreres”, va assenyalar el petit dels Màrquez.

El líder de Moto2 és conscient que l’avantatge que té és important però no decisiu, i que el fet de ser favorit li pot afegir una mica més de pressió. “La pressió està clar que existeix perquè ens juguem un títol, però estem en la millor posició possible. Cal deixar de pensar en el campionat i centrar-nos en les nostres coses”, va asseverar.

Àlex, que passarà uns dies a casa a Cervera descansant abans de viatjar aquest dilluns vinent al Japó, on començarà una nova gira asiàtica de tres carreres consecutives, també va parlar del seu germà, que diumenge va conquerir el vuitè títol mundial. “Ser una llegenda d’aquest esport amb vint-i-sis anys és una passada. La clau del seu èxit és que sempre toca de peus a terra. Aquesta fam per guanyar és el que el fa ser tan competitiu any rere any”, va assegurar.

Àlex va assenyalar que “la gent creu que ser germà de ajuda, però és tot el contrari. No ajuda, perquè quan un guanya, al box et diuen «Ara et toca a tu», per aconseguir el doblet”, va assenyalar l’hexacampió del món de MotoGP, que va confessar que “no sabia res” de l’original celebració amb la bola de billar.

L’excampió mundial de 125 reconeix que la tasca d’Honda també ha estat determinant. “Aquest any ha tingut més ajuda de la moto, amb un motor més potent, i això ha fet que hagi tingut més consistència i no hagi hagut d’anar tan al límit al revolts com la temporada passada”, va dir.

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Ai Tsunoda i Saúl Craviotto, entre els finalistes de la 30a Festa de l’Esport Català
Altres esports

Ai Tsunoda i Saúl Craviotto, entre els finalistes de la 30a Festa de l’Esport Català

Vanesa Ortega · 27 oct. 2026
El CC Lleida-DPedrós arrenca la Copa Catalana de ciclocròs amb la victòria d’Aleix Casanovas
Altres esports

El CC Lleida-DPedrós arrenca la Copa Catalana de ciclocròs amb la victòria d’Aleix Casanovas

Laura Quintana · 27 oct. 2026
L’iLERNA Lleida cau davant un Real Madrid de rècord al Barris Nord (86-122)
Bàsquet

L’iLERNA Lleida cau davant un Real Madrid de rècord al Barris Nord (86-122)

Vanesa Ortega · 26 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.