Economia

Estudien convocar una vaga de maquinistes de la línia de la Pobla per manca de personal

Estudien convocar una vaga de maquinistes de la línia de la Pobla per manca de personal

La plantilla de Ferrocarrils de la Generalitat en la línia de tren de la Pobla denuncia falta de personal que es tradueix en torns de fins a deu dies i jornades de més de vuit hores, segons Comissions Obreres. El sindicat, únic representant del personal, valora que aquesta situació pot afectar la seguretat dels passatgers. La línia ocupa 23 persones (dos de baixa), nou d’ells maquinistes, cosa que CCOO veu insuficient. A més, denuncia diferències de fins a 500 euros en el sou en relació amb el de treballadors de Renfe i de la resta de les línies de FGC a Catalunya (un maquinista de Renfe cobra uns 2.000 euros i un de la línia de la Pobla, 1.500). Això dissuadeix a treballar en la línia. De fet, aquest estiu FGC ha tret a concurs una plaça de maquinista que ha quedat deserta tres vegades, segons CCOO. La situació va acabar davant del Tribunal Laboral de Catalunya sense obtenir resposta de FGC, motiu pel qual CCOO planteja mobilitzacions d’aquí a deu o quinze dies i no descarta convocar una vaga.

Ferrocarrils, al seu torn, va rebutjar aquestes afirmacions. Va assegurar que respecta “el marc legal d’organització del treball i la gestió de recursos humans” d’una empresa pública de transport i va manifestar la seua voluntat de diàleg amb els treballadors.

El tren Lleida-Borges, en servei amb horari avançat

El servei de tren de Lleida a les Borges ha recuperat aquesta setmana la normalitat, encara que amb canvis en els horaris. Els combois surten cinc minuts abans de Lleida perquè al tram entre Puigverd i Juneda han de reduir la velocitat a causa dels treballs de reposició de les línies que s’estan realitzant després de l’explosió del 14 d’agost a Puigverd. Els trens que surten des de la capital catalana mantenen l’horari habitual.

Des de Renfe van explicar que aquest dilluns no es van produir retards greus en la circulació dels ferrocarrils i que no hi va haver passatgers afectats pel canvi en els horaris, mentre que fonts d’Adif van apuntar que intentaran acabar els treballs a les estacions afectades com més aviat millor i que continuen investigant les causes de l’explosió, que va obligar que el trajecte entre Lleida i les Borges s’hagués de cobrir amb autocar durant els dies feiners des del 16 d’agost i els horaris es van avançar una hora respecte als del tren.

Territorila Pobla de Segur · Pallars Jussà
Més notícies de la Pobla de Segur →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Responsables d'Unió de Pagesos durant la roda de premsa de balanç de l'any agrari a Lleida
Economia

Unió de Pagesos alerta que a Lleida s’han perdut 6.324 pagesos des del 2000

Laura Quintana · 28 oct. 2026
La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya
Economia

La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya

Laura Quintana · 27 oct. 2026
La Generalitat reconeix oficialment la Fira Agroalimentària d’Aitona
Economia

La Generalitat reconeix oficialment la Fira Agroalimentària d’Aitona

Vanesa Ortega · 16 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.