Esports

Eva Cañizares: «Les federacions haurien de tenir un 40% de dones»

Eva Cañizares: "Les federacions haurien de tenir un 40% de dones"

“Sóc partidària de les quotes de gènere a les federacions, que haurien de comptar amb un 40% de presència femenina per poder rebre les seues subvencions. És necessari l’impacte positiu que suposa que hi hagi dones en llocs de representativitat perquè l’actual llei de l’Esport no ho té en consideració.” Així de contundent es va mostrar Eva Cañizares, membre de la Taula d’Experts del Consell Superior d’Esports (CSD) que ha participat en l’elaboració de l’avantprojecte de la nova llei de l’Esport i que va impartir ahir una ponència durant la VI Jornada de Dret Esportiu de Lleida.

L’advocada sevillana també va subratllar que la discriminació de l’esport femení respon a “una qüestió d’educació, igual que la violència de gènere; és un peix que es mossega la cua i si no l’atallem des de petits per moltes lleis que es facin no aconseguirem res”. No obstant, va acabar reconeixent que “no tirarà endavant la llei perquè no hi ha temps, però estic convençuda que servirà de base per a una futura llei”.

Per la seua part, Xavier-Albert Canal, president de l’Associació Catalana de Dret Esportiu, va parlar sobre les propostes de llei de l’Esport de Catalunya, reflectint que “tenim un problema perquè el projecte de la UFEC i el del Govern són molt dispars. El de la UFEC és un model privat que redueix al mínim el paper governamental com ocorre als països del nostre entorn i, en canvi, el del Govern és obsolet i continua sent la normativa vigent una mica adaptada al segle XXI”.

Alberto Palomar, magistrat i professor titular de dret administratiu, va assenyalar, per la seua part, que és necessària una nova llei de l’Esport i que “l’Estat ha d’assumir un paper de lideratge i de coordinació tractant de trobar instruments que vertebrin un nou marc jurídic de l’esport sobre un mateix model que després executin les autonomies, les diputacions i els ajuntaments”.

La jornada estava organitzada per l’empresa de gestió esportiva Esport i Lleure i el Col·legi d’Advocats de Lleida. També van intervenir, entre altres, Esther Queraltó, assessora de la RFEF i José Miguel Silva, jutge únic de les federacions de sords i motonàutica.

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Ai Tsunoda i Saúl Craviotto, entre els finalistes de la 30a Festa de l’Esport Català
Altres esports

Ai Tsunoda i Saúl Craviotto, entre els finalistes de la 30a Festa de l’Esport Català

Vanesa Ortega · 27 oct. 2026
El CC Lleida-DPedrós arrenca la Copa Catalana de ciclocròs amb la victòria d’Aleix Casanovas
Altres esports

El CC Lleida-DPedrós arrenca la Copa Catalana de ciclocròs amb la victòria d’Aleix Casanovas

Laura Quintana · 27 oct. 2026
L’iLERNA Lleida cau davant un Real Madrid de rècord al Barris Nord (86-122)
Bàsquet

L’iLERNA Lleida cau davant un Real Madrid de rècord al Barris Nord (86-122)

Vanesa Ortega · 26 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.