FiraTàrrega ha presentat a la ciutadania la programació de la seva 46a edició, que se celebrarà del 10 al 13 de setembre de 2026, i ha obert la venda anticipada d’entrades per als espectacles de pagament. El certamen reunirà 57 espectacles, amb l’espai públic com a escenari principal, sota el lema CELEBREM.
Un 60% de les propostes seran gratuïtes i un 72% tindran lloc al carrer. A més, una aportació extraordinària de l’Ajuntament de Tàrrega permetrà que 7.000 entrades que fins ara eren de pagament passin a ser gratuïtes, així com reduir el preu de la resta de localitats.
La presentació s’ha dut a terme en el marc de la Revetlla, una jornada festiva que ha començat amb un recorregut pel centre de la ciutat guiat per la directora artística de FiraTàrrega, Anna Giribet. El Free Tour, organitzat amb la col·laboració de Foment Tàrrega, ha exhaurit les 100 places disponibles i ha servit per donar a conèixer algunes de les principals propostes de la programació.
El recorregut ha finalitzat a la plaça del Carme, on la companyia Marie de Jongh, especialitzada en teatre gestual, ha ofert un assaig obert de Bo Família. L’espectacle itinerant, adreçat a tots els públics, és la primera peça de carrer de la companyia i aborda la tirania, l’abús de poder i la servitud a través d’un turista autoritari que exigeix que tothom estigui al seu servei.
Bo Família s’estrenarà durant la pròxima edició de FiraTàrrega. La jornada de presentació ha acabat amb un repartiment de coca i cava i un sorteig d’entrades per als espectacles de pagament.
Les entrades anticipades ja es poden adquirir a través del web de FiraTàrrega, amb un 20% de descompte aplicat directament a totes les localitats comprades fins al 20 d’agost. El certamen també ofereix descomptes per a persones en situació d’atur, persones amb diversitat funcional, famílies nombroses i monoparentals i persones jubilades.
Les persones titulars del Carnet Jove o membres del Club Tresc també poden beneficiar-se d’un 20% de descompte, amb disponibilitat limitada. Els grups d’entitats del tercer sector tindran bonificacions a través de la plataforma Apropa Cultura.
La venda presencial d’entrades s’habilitarà durant la setmana del certamen a les taquilles de la plaça de les Nacions sense Estat. Del 7 al 9 de setembre, obriran de 17.00 a 20.00 hores; el 10 de setembre, d’11.00 a 20.00 hores; els dies 11 i 12, de 10.00 a 22.00 hores, i el 13 de setembre, de 10.00 a 19.00 hores.
FiraTàrrega, fundada l’any 1981, és un mercat internacional de les arts escèniques que se celebra anualment a la capital de l’Urgell. El certamen és un dels mercats culturals estratègics reconeguts per la Generalitat de Catalunya i té com a objectius impulsar el talent creatiu, enfortir el sector escènic i facilitar l’accés a la cultura des del territori.