La cooperativa Linyola Agropecuària i Pinsos Urgell han aprovat la seua fusió en una única entitat per créixer amb una inversió d’un milió d’euros en els pròxims tres anys. La nova cooperativa, Linyola Agropecuària i Secció de Crèdit, preveu tenir un volum de facturació de 20 milions d’euros.
La cooperativa de Linyola va nàixer l’any 1943 i compta amb 700 socis. La nova entitat comptarà, entre socis i clients, amb uns 1.500 agricultors, segons va explicar ahir el gerent de la cooperativa Linyola Agropecuària, Jordi Gomà. Per la seua part, Pinsos Urgell va nàixer l’any 2004 entre la cooperativa de Linyola, la de Bellvís i Agroramadera de Sort.
La nova cooperativa Linyola Agropecuària i Secció de Crèdit assolirà una producció de 9.000 tones de farratges, a les quals se sumen més de 40.000 tones panís, i unes altres més de 4.000 tones de cereal (blat i ordi) i superarà les 80.000 tones de pinso.
La fusió de Linyola Agropecuària i Pinsos Urgell permetrà també reforçar i millorar els vincles amb la resta de cooperatives participants de Pinsos Urgell, amb l’objectiu d’incrementar els intercanvis comercials entre aquestes.
«El nostre objectiu és fomentar la comercialització del producte de les cooperatives, al mateix temps que millorem l’eficàcia i la qualitat d’aquest i preservem el patrimoni cooperatiu», va assegurar el president de Linyola Agropecuària, Jaume Pedrós.
A l’hora d’explicar la fusió, Jordi Gomà va destacar que aspiren que la nova cooperativa de primer grau redueixi estructura, alhora que incrementi la seua eficàcia i la seua competitivitat.
El pla d’inversió trienal preveu assolir un milió d’euros. Inclou l’ampliació de l’assecador de cereal, que arribarà a tenir una capacitat d’assecatge de mil tones diàries, amb un nou sistema de refredament del producte de sortida.
Així mateix, també permetrà millorar el sistema de control de qualitat del producte d’entrada, així com l’ampliació de les instal·lacions d’emmagatzemament.
socis i clients
La nova cooperativa de primer grau agrupa entre socis i clients uns 1.500 agricultors