Cultura

Guinovart i Viladot, ‘units’

Guinovart i Viladot, 'units'

El curs Art i territori, que organitzen l’ajuntament d’Agramunt i la Universitat de Lleida (UdL) en el marc de la Universitat d’Estiu, va començar aquest dimecres la quarta edició amb una vintena d’alumnes. El certamen es presenta amb el lema “Camins”, amb la qual cosa pretén unir la creació artística dels dos artistes de la localitat, Guillem Viladot i Josep Guinovart, amb el territori com a element d’inspiració, segons va explicar Jaume Jovell, representant de la Fundació Privada Josep Guinovart.

El curs va començar amb la conferència sobre la xarxa de camins del territori i la història de l’art, a càrrec de l’historiador Ramon Bernaus. L’acte inaugural va tenir lloc a l’espai Lo Pardal i hi van participar l’alcalde d’Agramunt, Bernat Solé; el gerent de l’espai Lo Pardal, Josep Miquel Garcia, crític d’art de SEGRE, amb una xarrada sobre els camins deconstructius de Viladot, i Jaume Jovell, membre del Patronat Josep Guinovart. Solé va assenyalar que el curs pretén “demostrar que a través de l’observació i de la inspiració en el territori desenvolupem les nostres vides”. Per la seua banda, Garcia va afirmar que “ens sentim molt identificats amb el curs, perquè és una manera de mitificar el treball de Viladot com a artista vinculat al territori, perquè la seva obra literària, poètica i creativa està basada exclusivament en el territori”. Jovell va fer palesa “la il·lusió” de la Fundació Josep Guinovart per participar en el curs. Així mateix, avui dijous tindrà lloc una acció al centre d’Agramunt consistent a dissenyar un camí de tova entre els edificis de les fundacions Viladot i Guinovart. També avui, Anaïs Muñoz i Barbara Bayarri realitzaran una visita comentada.
 

Una dotzena d’activitats, com la xarrada de Carme Ruscalleda

El certamen presenta una dotzena d’actes fins demà divendres, entre els quals val a destacar avui, a les 18.30 h, la participació de la cuinera Carme Ruscalleda, que oferirà la conferència Un camí culinari d’expressió i llibertat, en la qual desgranarà el procés creatiu de l’elaboració d’un plat fins que arriba a taula. És la quarta edició d’aquest curs i, segons l’alcalde, Bernat Solé, es tracta de posar en relleu els elements del patrimoni històric i humà per donar a conèixer el territori d’Agramunt i de Lleida.

TerritoriAgramunt · Urgell
Més notícies de Agramunt →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

El teatre apropa la inclusió a l'alumnat de l'Urgell
Cultura

El teatre apropa la inclusió a l’alumnat de l’Urgell

Laura Quintana · 26 oct. 2026
Lo Memefest de Tàrrega clou la 8a edició amb 2.000 assistents
Cultura

Lo Memefest de Tàrrega clou la 8a edició amb 2.000 assistents

Laura Quintana · 26 oct. 2026
L’Urgell impulsa set vídeos per divulgar el seu patrimoni ibèric
Cultura

L’Urgell impulsa set vídeos per divulgar el seu patrimoni ibèric

Laura Quintana · 19 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.