Economia

UP i les DOP d’oli catalanes reclamen pels danys ocasionats pel temporal Filomena

UP i les DOP d'oli catalanes reclamen pels danys ocasionats pel temporal Filomena

Representants d’Unió de Pagesos i de les denominacions d’origen protegides (DOP) les Garrigues, Siurana, Terra Alta i Baix Ebre i Montsià van acordar divendres fer un front comú davant el Departament d’Agricultura en les reclamacions pels danys ocasionats pel temporal Filomena en el sector de l’olivera. En la reunió, ambdues parts van acordar fer arribar una carta conjunta a Agricultura per sol·licitar amb caràcter d’urgència la convocatòria de Taula Sectorial de l’Oli amb els danys del Filomena com a punt únic a l’ordre del dia. El temporal ha deixat danys considerables a les oliveres, sobretot a les demarcacions de Tarragona i Lleida, on l’acumulació de neu va provocar el trencament de rames en molts arbres. 
La reunió es va dur a terme després de deixar passar uns dies des del temporal, per tal que els productors poguessin accedir a les seves finques, comprovar el volum real dels danys i descartar la possibilitat de gelades que poguessin incrementar es danys. La de divendres va ser la segona trobada entre Unió de Pagesos i denominacions d’origen catalanes després de la que van mantenir el 15 de gener passat.

Així mateix, Unió de Pagesos celebrarà el 27 de gener una reunió virtual amb afectats amb la voluntat de poder recollir les diferents casuístiques d’afectació del temporal Filomena, i escoltar les seves demandes i començar a treballar plegats en totes aquelles mesures que necessita el sector.

Les destrosses en el sector de l’olivera es concerten principalment a les comarques de la Terra Alta, la Ribera d’Ebre, el Baix Ebre, el Priorat, les Garrigues, l’Urgell, el Segrià i en alguns municipis de la Segarra. 

A la situació provocada pel Filomena, cal sumar-hi també l’afectació que va deixar la el divendres 22 de gener la borrasca ‘Hortènsia’ en alguns municipis de la plana de Lleida. Una torbonada, amb una violenta tempesta de pedra, pluja i fortes ratxes de vent, va arrencar més d’un centenar d’oliveres al terme de Preixana. El sindicat assenyala també que, en algunes de les explotacions afectades, aquests danys han afectat oliveres de grans dimensions que alguns casos no es podran recuperar.
 

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Responsables d'Unió de Pagesos durant la roda de premsa de balanç de l'any agrari a Lleida
Economia

Unió de Pagesos alerta que a Lleida s’han perdut 6.324 pagesos des del 2000

Laura Quintana · 28 oct. 2026
La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya
Economia

La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya

Laura Quintana · 27 oct. 2026
La Generalitat reconeix oficialment la Fira Agroalimentària d’Aitona
Economia

La Generalitat reconeix oficialment la Fira Agroalimentària d’Aitona

Vanesa Ortega · 16 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.