Economia

UP insta Tejerina a no reduir l’ajuda a les assegurances

El coordinador nacional d’UP, Joan Caball, va demanar ahir a la recentment reelegida ministra d’Agricultura, Isabel García Tejerina, que no redueixi el seu suport a l’assegurança agrària, perquè incrementarà el cost que ha de pagar el pagès en les línies que inicien el període de contractació aquest 1 de novembre. Segons Caball, aquesta ha sigut una petició que ja van traslladar a la ministra a la Fira de Sant Miquel.

Segons va dir, la intenció del Govern estatal de reduir en 10 punts la part de la subvenció del ministeri per a les assegurances agràries provocarà per a l’assegurat un increment mitjà del cost de l’assegurança d’un 25 per cent, ja que la subvenció que atorga la Generalitat s’articula a través d’aplicar un percentatge a la subvenció que aplica l’Estat a través d’Enesa, de forma que també es redueix. UP va posar com a exemple que una assegurança per a fruita dolça que el 2016 va ser contractada per 10.000 euros el proper any 2017 en costaria 12.500.

Les primes que es veuen afectades per aquesta reducció són les que donen cobertures a les explotacions fructícoles (albercoc, pruna, poma, préssec i pera), les de cultius farratgers i les de cultius agroenergètics (cultius per a la producció de biocombustibles o generació d’energia). Caball va insistir que aquest és un dels serveis més rendibles per a l’agricultor, perquè «amb pocs diners es cobreixen moltes desgràcies».

El president de la comissió d’Agricultura al Congrés, el diputat del PP per Lleida José Ignacio Llorens, es va reunir ahir amb Caball i altres dirigents d’UP i els va traslladar un missatge de tranquil·litat respecte a les assegurances agràries. Va recordar que el Pressupost estatal del 2017 està pendent de negociació i aprovació i que traslladarà la inquietud del sector al ministeri.

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

Responsables d'Unió de Pagesos durant la roda de premsa de balanç de l'any agrari a Lleida
Economia

Unió de Pagesos alerta que a Lleida s’han perdut 6.324 pagesos des del 2000

Laura Quintana · 28 oct. 2026
La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya
Economia

La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya

Laura Quintana · 27 oct. 2026
La Generalitat reconeix oficialment la Fira Agroalimentària d’Aitona
Economia

La Generalitat reconeix oficialment la Fira Agroalimentària d’Aitona

Vanesa Ortega · 16 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.