Societat

⏯️ Instal·len sistemes antiboira a l’AP-2 en diferents punts del recorregut per les Garrigues

⏯️ Instal·len sistemes antiboira a l'AP-2 en diferents punts del recorregut per les Garrigues

El Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana treballa en la instal·lació de sistemes antiboira a l’AP-2 en diferents punts del seu recorregut per la comarca de les Garrigues.

El subdelegat del Govern a Lleida, José Crespín, juntament amb el Cap de la Unitat de Carreteres de l’Estat a Lleida, Juan Antonio Romero, han visitat aquest matí les obres d’instal·lació d’aquests sistemes l’objectiu dels quals és, segons ha explicat Crespín, “millorar la visibilitat en un tram de 6 quilòmetres de l’autopista al seu pas per les Garrigues quan hi ha situació de boira espessa i millorar, en conseqüència, les condicions de la conducció per part dels usuaris d’aquesta via”.

Les obres per part del Mitma es porten a terme en un tram amb una longitud de 6 quilòmetres situats entre els punts quilomètrics 154 i 160 en els termes municipals de Castelldans, Juneda i Les Borges Blanques. Les obres tenen un pressupost de 6 milions d’euros.

Els sistemes antiboira que s’estan instal·lant preveuen la col·locació de fins a set visibilímetres, aparells que mesuren la visibilitat disponible i permeten determinar la velocitat adequada de circulació segons les condicions existents, així com la instal·lació cada 500 metres de senyals de velocitat variable en funció de la informació que proporcionin els visibilímetres.

En el decurs de les obres també s’instal·laran 4 panells de missatge canviant, dos per calçada, que informaran als usuaris de la proximitat d’un tram amb possibles condicions de pas restringit o velocitat reduïda, la instal·lació de 17 càmeres de televisió que permetran tenir informació de tot el tram de 6 quilòmetres de l’autopista i analitzar en cada moment l’evolució dels bancs de boira. Els sistemes antiboira es complementaran amb un radar de tram per fer seguiment del compliment de la velocitat establerta en funció de les condicions de visibilitat existents.

En el decurs de la visita el subdelegat ha explicat que “l’actuació del Ministeri en aquest tram de l’AP-2, on la boira densa fa acte de presència sovint els mesos de l’hivern, incorporarà tot un seguit de senyals d’advertència i preventives per facilitar i aportar seguretat en la conducció”.

TerritoriCastelldans · Garrigues
Més notícies de Castelldans →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

La Granadella posa dos pisos municipals de lloguer a 400 euros al mes
Societat

La Granadella posa dos pisos municipals de lloguer a 400 euros al mes

Laura Quintana · 23 oct. 2026
Sis restaurants participen en la 32a Mostra Gastronòmica de les Garrigues
Societat

Sis restaurants participen en la 32a Mostra Gastronòmica de les Garrigues

Laura Quintana · 23 oct. 2026
Les Borges Blanques impulsa la mobilitat sostenible durant la Setmana Europea de la Mobilitat
Societat

Les Borges Blanques impulsa la mobilitat sostenible durant la Setmana Europea de la Mobilitat

Laura Quintana · 18 set. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.