Societat

Inversió d’un milió per reformar el parc de bombers de Balaguer

Inversió d’un milió per reformar el parc de bombers de Balaguer

Després de deu anys de reclamacions Balaguer veurà l’any que ve la reforma del parc de bombers de la capital. L’empresa pública Infraestructures.cat ha tret a concurs per un valor d’1,2 milions les obres per adequar l’actual parc, que podrien començar a començaments de l’any vinent. El projecte es limita a millorar l’edifici ja existent, ubicat a l’àrea de Protecció Arqueològica del Pla d’Almatà, catalogada com a Bé Cultural d’Interès Nacional. Això limita l’abast de la intervenció en els espais exteriors. La reforma se centrarà exclusivament en l’immoble però respectarà el volum de la construcció actual.

L’actual parc aquesta situat en un solar de 7.735 metres quadrats, on també s’ubica una helisuperfície, que és la principal base dels helicòpters bombarders que es fan servir per extingir incendis. L’edifici es va construir l’any 1984 i té una superfície total de 776,81 metres quadrats en una planta baixa, dels quals 300 corresponen a les cotxeres i els altres 476 metres estan repartits en construccions annexes.

A causa de l’evolució del servei des d’aleshores, l’actual parc no s’adequa a les necessitats actuals ni als requisits de la direcció general de Prevenció, Extinció d’incendis i Salvaments. Falta espai en una instal·lació concebuda per a menys personal que el que hi treballa actualment.

Les obres hauran de millorar la salubritat, l’habitabilitat, la funcionalitat i la seguretat d’aquest equipament. A més, es preveu que la reforma no afecti l’activitat normal del parc. En cap cas no es duran a terme aquests treballs durant la campanya forestal. El parc de Balaguer té actualment una dotació d’una trentena de bombers professionals i una dotzena de voluntaris.

TerritoriBalaguer · Noguera
Més notícies de Balaguer →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Les persones desallotjades a Balaguer encara no han pogut tornar a casa
Societat

Les persones desallotjades a Balaguer encara no han pogut tornar a casa

Laura Quintana · 28 oct. 2026
La Diputació invertirà 3,5 milions per habilitar 52 habitatges de lloguer social
Societat

La Diputació invertirà 3,5 milions per habilitar 52 habitatges de lloguer social

Laura Quintana · 26 oct. 2026
Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist
Societat

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Laura Quintana · 22 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.