Cultura

Ivorra licitarà les obres de la segona fase de la restauració de la torre de l’antic castell medieval

Ivorra licitarà les obres de la segona fase de la restauració de la torre de l’antic castell medieval

L’Ajuntament d’Ivorra posarà en marxa en breu la licitació de les obres de la segona fase de la restauració de la torre de l’antic castell medieval, després que aquest mes s’hagin resolt els últims tràmits administratius per part del Departament de Cultura.

La delegada del Govern a Lleida, Núria Gil, i l’alcalde d’Ivorra, Jordi Ribalta, han abordat aquest projecte durant una reunió centrada en les millores de serveis i equipaments municipals amb suport de la Generalitat. Ribalta ha qualificat la culminació de la restauració com una «prioritat absoluta«, després d’anys d’aturades per problemes tècnics.

Entre 2013 i 2014, es va dur a terme una primera intervenció amb fons de l’1% Cultural de Foment, però el morter de guix defectuós emprat va acabar provocant esquerdes i despreniments a la cúpula, amb perill per a la ciutadania, fet que va obligar a desmuntar la part restaurada sis anys més tard.

Amb una subvenció de 200.000 euros atorgada per l’Oficina de Suport a la Iniciativa Cultural (OSIC), es van poder executar els primers treballs del coronament de la torre i fer proves amb nous materials. Aquesta primera fase va tenir un pressupost total de 320.000 euros.

Ara, per al període 2024-2027, Cultura ha concedit una nova ajuda de 200.000 euros per finalitzar les obres, que tindran un cost global de 300.000 euros. La torre, que és un Bé Cultural d’Interès Nacional, és l’únic element conservat de l’antic castell d’Ivorra, documentat des de l’any 1000, i envoltat en origen per una muralla que tancava la vila.

Nous projectes a Ivorra, Torrefeta i Florejacs i Estaràs

A més d’aquest projecte patrimonial, Ivorra invertirà els 411.500 euros del PUOSC 2025-2029 —un increment del 67% respecte al pla anterior— en la reforma de l’Ajuntament, la renovació de la pista poliesportiva i la substitució de part de la canonada d’aigua potable.

Paral·lelament, Torrefeta i Florejacs destinaran els 505.000 euros del PUOSC a l’arranjament de la plaça de Florejacs, carrers de Bellveí i Selvanera, i a millorar els accessos a La Morana. També s’està tramitant la millora dels accessos a Torrefeta i Bellveí a la carretera L-311, amb un nou carril central de gir i millores a les parades d’autobús. El projecte s’està adaptant per complir amb els requisits ambientals de la Xarxa Natura 2000.

En el cas d’Estaràs, els 443.000 euros assignats permetran crear una via verda fins a Gàver, arranjar carrers a Alta-riba i Ferran i urbanitzar la plaça de Vergós Guerrejat. A més, es preveu la digitalització dels comptadors d’aigua, la substitució de canonades de fibrociment i la instal·lació de plaques solars i climatització al local social municipal.

Durant la visita institucional, Núria Gil ha expressat el “ferm compromís del Govern amb els municipis rurals”, especialment aquells amb nuclis agregats, molt presents a la vegueria de Lleida.

TerritoriIvorra · Segarra
Més notícies de Ivorra →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

La Passió de Cervera obre un càsting per incorporar nous actors i actrius
Cultura

La Passió de Cervera obre un càsting per incorporar nous actors i actrius

Laura Quintana · 9 oct. 2026
Guissona es converteix dijous en punt de trobada de l’empresa i la innovació amb #LleidaDigital
Cultura

Guissona es converteix dijous en punt de trobada de l’empresa i la innovació amb #LleidaDigital

Vanesa Ortega · 7 oct. 2026
El campanar de Granyena de Segarra recupera una campana que feia 85 anys que no sonava
Cultura

El campanar de Granyena de Segarra recupera una campana que feia 85 anys que no sonava

ACN · 17 set. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.