Política

Jaume Moya reivindica Lleida, l’Alt Pirineu i Aran com a territori de drets

Jaume Moya reivindica Lleida, l’Alt Pirineu i Aran com a territori de drets

El cap de llista de la candidatura d’En Comú Podem (ECP) a les Terres de Lleida, l’Alt Pirineu i Aran, Jaume Moya, ha obert aquesta dijous la campanya electoral per a les eleccions al Parlament de Catalunya del 14 de febrer amb un acte davant l’Hospital Comarcal del Pallars, a Tremp (Pallars Jussà), des d’on ha defensat que Lleida i les comarques de l’Alt Pirineu i Aran siguin un territori on es garanteixin els drets de tothom. Moya, que ha fet un parlament al costat de Txell Teruel, número sis de la llista i una de les persones que representen l’Alt Pirineu a la candidatura.

“La gent del Pirineu, de la Val d’Aran, de les terres de Lleida, de la Catalunya Central tenim els mateixos drets que tota la ciutadania del país però, en canvi, no tenim les mateixes oportunitats de fer efectius aquests drets”, ha dit Moya. El candidat d’ECP ha condensat tots aquests drets en quatre categories en que centrarà les seves propostes al llarg de la campanya: el dret a la salut, el dret a la igualtat, el dret a l’habitatge i el dret a l’emancipació dels joves.

La tria de l’Hospital de Tremp com a escenari de fons de l’inici de la campanya respon, precisament, al fet que “aquest ha estat, per desgràcia, un dels punts negres de la gran crisi pandèmica en què ens trobem”. “Tenim dret a una salut pública, a una salut universal, a una salut amable i propera, que atengui des de l’assistència primària, les urgències i la resta de serveis amb mitjans i recursos adequats”, ha afegit. En l’àmbit de la salut, i relacionat també amb el dret a la igualtat, s’ha referit a la impossibilitat de les dones del Pirineu “a poder exercir els seus drets reproductius i avortar sense haver de moure’s del seu territori”.

Jaume Moya també ha parlat dels reptes mediambientals, els dèficits en habitatge “que no són una problemàtica només metropolitana i que explica, en part, el fenomen del despoblament o els preus excessius dels lloguers”. Ha denunciat les desigualtats que encara hi ha entre homes i dones, i els dèficits entre territoris “que discriminen en funció del codi postal”.

Per la seva banda, Txell Teruel s’ha referit principalment als reptes que hauria d’afrontar el Govern de Catalunya centrant-se en l’àmbit del Pirineu i l’Aran. “L’economia del Pirineu es basa excessivament en el turisme, sector molt castigat per la pandèmia. Hem de ser valentes per impulsar un nou model econòmic que no només se centri en el turisme, sinó encarat a una indústria propera, sostenible i verda”. Teruel s’ha referit als problemes de la gentrificació en les zones turístiques, l’envelliment de la població o els problemes de connectivitat, tant digital com terrestre.

Elena Ferre i Paco Garcia, membres de la candidatura, també han assistit al acte, que s’ha fet sense públic i que s’ha transmès en directe per instagram live per respectar les disposicions de Salut en plena tercera onada de la pandèmia de Covid-19.

TerritoriTremp · Pallars Jussà
Més notícies de Tremp →

Més llegides

Detingut un menor d’edat per crear i administrar grups de BLOCUS a Lleida

Successos

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

El CF Pardinyes dona el tret de sortida al seu 75è aniversari amb una gran festa a la Llotja

Futbol

Tàrrega reivindica el 25N amb la campanya ‘Calladeta estàs més guapa’

Societat

També t’interessarà

Junts rebutja un pacte a tres al Consell Comarcal del Pallars Jussà però obre la porta a ERC
Política

Junts rebutja un pacte a tres al Consell Comarcal del Pallars Jussà però obre la porta a ERC

Redacció | ACN · 26 juny 2023
⏯️ Casos al Pirineu mostren que les llistes obertes no garanteixen que governi la persona més votada
Política

⏯️ Casos al Pirineu mostren que les llistes obertes no garanteixen que governi la persona més votada

Redacció | ACN · 8 juny 2023
Un sorteig decideix l'alcaldia d'un poble lleidatà
Política

Un sorteig decideix l’alcaldia d’un poble lleidatà

Redacció | ACN · 7 juny 2023

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.