Cultura

Josep Nicolau guanya el Valeri Serra i Boldú de Cultura Popular

Josep Nicolau guanya el Valeri Serra i Boldú de Cultura Popular

Josep Nicolau Perelló ha estat distingit amb el Premi Valeri Serra i Boldú de Cultura Popular d’enguany, lliurat dissabte passat a Bellpuig. El jove investigador mallorquí ha estat guardonat pel treball titulat El Curs de Folklore de l’Associació per la Cultura de Mallorca: cinc conferències de literatura oral impartides per Andreu Ferrer Ginard l’any 1932, una recerca centrada en la recuperació de setanta pàgines manuscrites d’un curs impartit pel folklorista conegut com a Mestre Sacristà.

Nicolau Perelló, nascut el 2000 a Palma, és investigador predoctoral a la Universitat de les Illes Balears i ha centrat la seva tasca en la literatura oral i l’estudi de figures com Antoni M. Penya. El seu treball guanyador contextualitza el curs de folklore ofert l’any 1932 per l’Associació per la Cultura de Mallorca, en què Ferrer Ginard abordava aspectes com la definició del folklore, la seva història, la classificació de materials i la cançonística popular. Malgrat que inicialment es van programar deu sessions, només se’n van dur a terme cinc. El projecte premiat reconstrueix el contingut d’aquelles conferències i n’analitza el valor dins el marc de la recerca folklòrica catalana.

En el mateix acte, es van donar a conèixer també els guardons en les categories infantil i juvenil. En la categoria infantil (1r i 2n d’ESO), Magalí Jounou Sánchez va rebre el primer premi per Un estiu, una bruixa, i Anna Torres Marcén un accèssit per Massa fer-se el fatxenda!. En la categoria juvenil A (3r i 4t d’ESO), el reconeixement va ser per L’art de sobreviure a taula als anys 50, d’Eli López Jounou. Pel que fa a la categoria juvenil B (1r i 2n de batxillerat), es va premiar Ells dominaven el racionament, l’estraperlo no, de Judith Perelló Martínez, mentre que Clàudia Albareda Fortuny i Martina Pifarré Pujol van rebre accèssits pels treballs Sastreria Fortuny i La cuina d’aprofitament de l’Urgell, respectivament.

L’acte també va incloure la presentació del llibre Rondalles i succeïts rescatats de l’oblit, obra guanyadora de l’edició anterior signada per Jordi Raül Verdú, i l’opuscle Gent de Casa, enguany dedicat a Valeri Serra i Boldú amb motiu de la cloenda del 150è aniversari del seu naixement. Coincidint amb l’efemèride, es va presentar un capgròs del folklorista, incorporat recentment al Seguici Popular de Bellpuig per reforçar la difusió del patrimoni festiu i cultural local. L’acte va comptar amb l’actuació del grup Quico, el Cèlio, el Noi i el Mut de Ferreries i la presència de la directora general de Cultura Popular i Associacionisme Cultural, Carol Duran.

TerritoriBellpuig · Urgell
Més notícies de Bellpuig →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

El teatre apropa la inclusió a l'alumnat de l'Urgell
Cultura

El teatre apropa la inclusió a l’alumnat de l’Urgell

Laura Quintana · 26 oct. 2026
Lo Memefest de Tàrrega clou la 8a edició amb 2.000 assistents
Cultura

Lo Memefest de Tàrrega clou la 8a edició amb 2.000 assistents

Laura Quintana · 26 oct. 2026
L’Urgell impulsa set vídeos per divulgar el seu patrimoni ibèric
Cultura

L’Urgell impulsa set vídeos per divulgar el seu patrimoni ibèric

Laura Quintana · 19 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.