Cultura

Joves d’arreu de Catalunya descobreixen “Els orígens de Sant Pere el Gros de Cervera”

Joves d'arreu de Catalunya descobreixen “Els orígens de Sant Pere el Gros de Cervera”

Un total de 15 joves, d’entre 14 i 17 anys, van participar al camp de treball nacional “Els orígens de Sant Pere el Gros de Cervera”, que va consistir en una intervenció arqueològica al jaciment del monestir i altres activitats per conèixer l’àmbit social i la cultura popular cerverina.

El camp de treball es va desenvolupar entre els dies 15 i 29 de juliol, organitzat per la Direcció General de Joventut i la cooperativa de lleure Quàlia, amb la col·laboració de la Regidoria de Joventut de la Paeria, l’Espai Jove el Racó, el Museu de Cervera i l’entitat La Nova de Cervera. Els 15 joves participants provenien d’arreu de Catalunya, especialment de la zona de Barcelona.

Als matins, de 8 a 12 hores, efectuaven la tasca tècnica, que consistia a millorar l’espai de l’església preromànica de Sant Pere el Gros i els treballs d’excavació amb un grup d’arqueòlegs professionals. La resta del dia realitzaven activitats de lleure i de descoberta de l’àmbit social i de la cultura popular de Cervera.

Els treballs arqueològics al jaciment del monestir de Sant Pere el Gros van intervenir en l’habitació anomenada “celler”, amb un total de dues sitges, i en l’àmbit de la “torre”, on van obrir l’excavació. Els resultats definitius de la intervenció es presentaran els propers mesos.

Des dels diferents agents implicats (la Regidoria de Joventut de la Paeria, l’associació La Nova de Cervera i la cooperativa Quàlia) es fa un balanç molt positiu del desenvolupament del camp de treball a Cervera, tal com també reflecteix la nota global de 8,21 amb la qual el van puntuar els participants.

La regidora de Joventut, Meritxell Ramon, destaca la seva “satisfacció amb la tasca i la implicació dels joves participants, gràcies als quals s’ha aconseguit una millora a l’entorn de Sant Pere el Gros”. També mostra el seu “agraïment a les institucions organitzadores i a l’entitat local La Nova de Cervera per participar en el projecte”.

TerritoriCervera · Segarra
Més notícies de Cervera →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

La Passió de Cervera obre un càsting per incorporar nous actors i actrius
Cultura

La Passió de Cervera obre un càsting per incorporar nous actors i actrius

Laura Quintana · 9 oct. 2026
Guissona es converteix dijous en punt de trobada de l’empresa i la innovació amb #LleidaDigital
Cultura

Guissona es converteix dijous en punt de trobada de l’empresa i la innovació amb #LleidaDigital

Vanesa Ortega · 7 oct. 2026
El campanar de Granyena de Segarra recupera una campana que feia 85 anys que no sonava
Cultura

El campanar de Granyena de Segarra recupera una campana que feia 85 anys que no sonava

ACN · 17 set. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.