Societat

A judici per intentar matar la seva dona amb un ganivet perquè ella s’havia negat a donar-li paté

Detenen un imam per suposades vexacions i agressions a nens del seu oratori

La Fiscalia de Tarragona acusa un home d’haver intentat matar la seva dona amb un ganivet de taula perquè s’havia negat a donar-li paté per dinar. Els fets van tenir lloc ara fa un any al barri tarragoní de Sant Salvador. L’home s’enfronta a una pena de 9 anys i 11 mesos de presó per un delicte d’homicidi en grau de temptativa, amb l’agreujant de parentiu. El matrimoni porta més de 53 anys de convivència, segons recull l’escrit de fiscalia. La parella va començar a discutir perquè ella no li volia servir paté donat l’estat delicat de salut de l’acusat. Aquest va reaccionar violentament i la va apunyalar al tòrax. La víctima va haver de ser operada d’urgència. El judici se celebrarà pròximament a la secció quarta de l’Audiència de Tarragona.

Segons l’escrit de conclusions provisionals, pels volts de les dues del migdia del 10 de gener de l’any passat, l’acusat estava dinant amb la seva dona al domicili familiar del barri de Sant Salvador de Tarragona. Quan ella es va negar a donar paté al marit pel seu delicat estat de salut, l’home va començar a insultar-la i a amenaçar-la de mort amb el ganivet. Estant assegut a la cadira li va propinar un cop de puny a la dona, la qual, atemorida, va intentar fugir.

«Però l’acusat la va atrapar i, amb ànim de causar-li la mort o sent conscient que podria causar-li, li va clavar el ganivet a la regió anterior dreta del tòrax, al temps que li deia ‘filla de puta, borratxa'», recull el Ministeri Públic, en el seu escrit. La dona va aconseguir sortir de la casa i demanar ajuda, mentre l’acusat va quedar-se al domicili, fins que van arribar els Mossos d’Esquadra per detenir-lo. L’home es troba en presó preventiva des d’aleshores.

Com a conseqüència de l’agressió, la víctima va patir una ferida de 2,5 centímetres. Aquestes lesions van precisar per a la curació tractament medicoquirúrgic i 110 dies de curació, dels quals cinc va ser a l’UCI i quatre més a l’hospital.

A més de la pena de presó, el Ministeri Públic sol·licita que durant quinze anys no es pugui comunicar ni apropar a la víctima a menys de 500 metres d’ella. I fixa la responsabilitat civil en 4.470 euros per les lesions i 10.000 pel dany moral causat.

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

Jornada per sensibilitzar el jovent contra les violències masclistes
Societat

Jornada per sensibilitzar el jovent contra les violències masclistes

Redacció i Arnau Coma · 30 set. 2024
Mig centenar d'entitats adherides al Pacte Local contra les violències masclistes a Lleida
Societat

Mig centenar d’entitats adherides al Pacte Local contra les violències masclistes a Lleida

Redacció i Arnau Coma · 9 set. 2024
L’Espai Lleida Cuida ofereix tallers per a l’apoderament de les dones i atenció en prevenció de violències masclistes
Societat

L’Espai Lleida Cuida ofereix tallers per a l’apoderament de les dones i atenció en prevenció de violències masclistes

Redacció i Arnau Coma · 22 ag. 2024

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.