Els aparadors de l’Eix Comercial mostren cartells amb descomptes de fins al 70% en la majoria dels casos, gairebé un mes després de l’inici de la campanya de rebaixes. La majoria de comerciants explica que està sent una campanya molt "atípica", ja que no es va produir el característic boom de clients els primers dies i es manté una bona afluència de compradors gairebé quatre setmanes després. "El cert és que les primeres dos setmanes han sigut més fluixes del que esperàvem, però sembla que s’està compensant perquè continua venint pràcticament el mateix nombre de gent que els primers dies", explicava una comercianta del carrer Major. La majoria atribueixen aquesta dinàmica a la calor. "La gent no surt fins a les set de la tarda i és normal, perquè no es pot estar al carrer abans", afirmava una altra venedora, que afegia que "quan comença a afluixar la calor fins i tot hi ha cues per pagar a les botigues, una cosa poc usual en aquestes dates". Els comerciants esperen que es prolongui la bona afluència de públic per tal de poder almenys mantenir el nombre de vendes que van aconseguir a la campanya de l’any passat, ja que saben que a l’agost els resultats solen caure en picat. Per aquesta raó, molts comerços ja han penjat cartells d’"últims dies de descomptes" o "rematada final".
En aquest sentit, la presidenta de la Fecom i de la Confederació de Comerç de Catalunya, Maria Rosa Eritja, va lamentar que "la recuperació del comerç no s’està notant en les rebaixes", encara que va afegir que es mostren confiats d’igualar la facturació de l’any passat. Va explicar que les rebaixes cada vegada tenen menys sentit com a única oportunitat per trobar gangues, ja que molts comerços les ofereixen durant tot l’any, "els que abans esperaven a les rebaixes per tal de comprar barat ara no tenen la necessitat de fer-ho", va dir.
Per la seua part, la gerent de la Federació de Comerciants de l’Eix Comercial, Judit Gonzàlez, va assegurar que el poc volum de vendes de la primera setmana de rebaixes ha començat a remuntar. No obstant, no va voler fer un balanç definitiu fins al tancament de la campanya a l’agost. "Són dos mesos de rebaixes i l’agost sol ser més difícil", va assegurar, encara que va coincidir que "per ser ja pràcticament a finals de mes, el cert és que hi ha més moviment de gent i de vendes que altres anys". Tot i així, segons Gonzàlez, la presumpta recuperació econòmica del comerç, "depèn molt del sector".
horaris
Els comerciants lamenten que les botigues no acostumen a omplir-se fins a les set de la tarda