Economia

La Cambra de Lleida adverteix de conseqüències per a l’economia

La Cambra de Lleida adverteix de conseqüències per a l’economia

El president de la Cambra de Comerç de Lleida, Jaume Saltó, va explicar ahir que de moment no compta amb informació de possibles problemes de les empreses lleidatanes a conseqüència del coronavirus tant a nivell intern com en l’exportació, però adverteix que podrà constatar-se l’afectació de la crisi del coronavirus quan es disposi d’informació de comerç exterior del primer trimestre de l’any.

Davant de la crisi a Itàlia a l’establir-se el país com a “zona protegida”, Saltó va dir que unes 150 empreses exporten actualment al país transalpí i, tot i que en aquests moments no tenen constància que se’ls impedeixi treballar, pot tenir conseqüències en un futur.

“A nivell de turisme pot haver-n’hi, però a nivell d’exportacions com les alimentàries no crec”, va dir. Des de la Cambra de Comerç de Lleida van manifestar ahir que sí que han notat canvis puntuals a l’hora de la contractació de nolis, que estan complicant més els negocis amb les navilieres. A nivell intern, Saltó considera que és important que les empreses extremin les precaucions i aquelles que puguin fomentar el teletreball, que ho facin.

Així mateix, considera adequat mantenir precaució amb les aglomeracions de treballadors, per la qual cosa veu necessari mantenir una flexibilitat horària en els torns de treball i màxima precaució a les empreses amb menjadors. A més, va alertar dels problemes de la conciliació laboral generada davant d’aquesta malaltia.

Davant d’aquesta situació, s’ha decidit aïllar unes 250 persones per contacte directe amb els encomanats, dels quals gairebé dos-cents són personal sanitari. A més, a causa d’aquest focus a la capital de l’Anoia, localitat natal de la mateixa Vergés, tancaran durant dos setmanes els centres educatius públics i concertats d’Igualada, Jorba, Òdena, Santa Margarida de Montbui i Vilanova del Camí.

Brot a Igualada amb un mort i vint infectats

La consellera de Salut, Alba Vergés, va informar ahir d’un brot d’“impacte important” a Igualada amb una víctima mortal i vint casos confirmats de coronavirus, entre ells vuit professionals sanitaris. A més, hi ha dos persones més que han mort, i s’intenta determinar si la causa va ser el Covid-19.

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Responsables d'Unió de Pagesos durant la roda de premsa de balanç de l'any agrari a Lleida
Economia

Unió de Pagesos alerta que a Lleida s’han perdut 6.324 pagesos des del 2000

Laura Quintana · 28 oct. 2026
La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya
Economia

La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya

Laura Quintana · 27 oct. 2026
La Generalitat reconeix oficialment la Fira Agroalimentària d’Aitona
Economia

La Generalitat reconeix oficialment la Fira Agroalimentària d’Aitona

Vanesa Ortega · 16 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.