Societat

La Caspa: per què surt i com eliminar-la

La Caspa: per què surt i com eliminar-la

La caspa és un dels problemes més habituals que afecten el nostre cuir cabellut. Es tracta d’una acumulació d’escates blanques que pot derivar amb motiu d’incomoditat i vergonya social. Aquest problema comú és causat per diversos motius, i en molts casos, quan apareix, no sabem com posar fi a la situació.

Parlem d’una afecció del cuir cabellut que es manifesta mitjançant la descamació o la formació de petits flocs de pell morta. Poden ser blancs o groguencs, i encara que són més visibles quan es desprenen i cauen sobre la roba, el seu origen està en el cuir cabellut: «Algunes persones creuen que és per falta d’higiene, quan es tracta d’un problema dermatològic que pot afectar persones de totes les edats i nivells de neteja», diu María García, experta en el tema.

La caspa pot ser lleu, grassa, seca, per psoriasi o directament, dermatitis seborreica, gairebé sempre acompanyada de picors, enrogiments i irritacions del cuir cabellut. En realitat, aquestes escates són el resultat d’un desequilibri en el creixement del fong Malassezia, que resideix de manera natural en la nostra pell.

El creixement excessiu d’aquest fong podria deure’s a moltes causes, com l’edat, les hormones, l’estil de vida, l’estrès, els factors ambientals, problemes de salut subjacents o productes de cura capil·lar inadequats.

Com eliminar la caspa

L’enfocament per a acabar amb la caspa ha de començar per tractar el greix i el fong, impedint que es multipliquin. Per a això, hauríem de rentar-nos el cabell més sovint i sempre amb xampús sense sulfats, de manera que es regulin les alteracions en el cuir cabellut i també, exfoliar-lo sovint per a eliminar les cèl·lules mortes que si deixem que s’acumulin, provocaran descamació.

María García, per la seva experiència, aconsella sempre usar un exfoliant capil·lar sobre el cabell humit i rentar-lo amb xampú dues vegades per setmana.

Més llegides

Detingut un menor d’edat per crear i administrar grups de BLOCUS a Lleida

Successos

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

Tàrrega reivindica el 25N amb la campanya ‘Calladeta estàs més guapa’

Societat

El CF Pardinyes dona el tret de sortida al seu 75è aniversari amb una gran festa a la Llotja

Futbol

També t’interessarà

Puente estudia tallar fins a dos anys l’alta velocitat Madrid-Barcelona per renovar la línia
Societat

Puente estudia tallar fins a dos anys l’alta velocitat Madrid-Barcelona per renovar la línia

Vanesa Ortega · 30 oct. 2026
Societat

L’Associació Alba de Tàrrega, premiada per la creació artística inclusiva

Laura Quintana · 30 oct. 2026
Vista aèria amb el traçat del nou vial de Víctor Torres i les dues rotondes dibuixats sobre el terreny
Urbanisme i habitatge

La Paeria licita l’ampliació de Víctor Torres, una obra de 5,6 milions

Laura Quintana · 30 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.