Successos i tribunals

La causa de la mort del temporer al Segrià hauria estat «l’estrès per la calor”

La causa de la mort del temporer al Segrià hauria estat "l'estrès per la calor”

L’informe preliminar de l’autòpsia practicada dimarts a Gheorghe Vranciu, el temporer de 61 anys que va perdre la vida dilluns mentre collia fruita en plena onada de calor, conclou que la causa va ser una insuficiència cardiorespiratòria aguda en un context “d’estrès per la calor”. El document confirma així la relació directa entre les condicions extremes de temperatura i la mort de l’home, que treballava en una finca de Torres de Segre per a l’empresa Agroalimentària El Pla a través de l’ETT Empleo Express.

Segons la família, Vranciu va començar a sentir-se malament al voltant del migdia, en una jornada amb més de 40 graus. Els seus responsables li haurien indicat que descansés a l’ombra, però no es va trucar als serveis d’emergència fins hores més tard. L’Ajuntament de Lleida, municipi on estava empadronat, ha traslladat el condol i s’ha ofert a donar suport a la família.

Arran de la confirmació mèdica, la Generalitat ha reunit d’urgència organitzacions agràries i agents del sector per reforçar les mesures de protecció davant temperatures extremes. La delegada a Lleida, Núria Gil, ha subratllat que “la protecció de la salut i la seguretat dels temporers és una prioritat absoluta”. Gil també ha advertit que cal “continuar treballant conjuntament per professionalitzar encara més la campanya agrària i garantir unes condicions laborals segures, especialment en períodes d’emergència climàtica com l’actual”.

Agroalimentària El Pla ha lamentat el succés, ha expressat el “més sincer condol” a la família i ha anunciat una revisió interna “exhaustiva” dels seus protocols. Per la seva banda, Empleo Express ha indicat que l’home havia rebut la formació necessària en prevenció de riscos i que en episodis de calor extrema reforça la comunicació de mesures preventives amb empreses i treballadors.

La mort ha reobert el debat sobre la seguretat laboral al camp en contextos climàtics extrems. Fruita amb Justícia Social ha convocat una concentració a Lleida sota el lema “Prou abusos al camp” per exigir que s’aturi la collita en empreses que “no protegeixin els seus treballadors davant les altes temperatures” i ha assegurat que “aquest cas no és un accident aïllat, sinó la punta de l’iceberg d’un sistema que maltracta i explota les persones treballadores temporeres”. L’entitat reclama que la Inspecció de Treball actuï amb contundència per evitar que “cap empresa posi en risc la vida de les persones treballadores”.

L’episodi se suma a les alertes que les autoritats laborals i de salut ja havien emès per les altes temperatures, que en aquesta campanya agrària coincideixen amb períodes de màxima activitat de collita, especialment a les zones productores de fruita dolça.

TerritoriTorres de Segre · Segrià
Més notícies de Torres de Segre →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

Vista d'edificis de Lleida, amb part del turó de la Seu Vella al fons
Tribunals

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Detingut a Lleida per tres robatoris amb força en bars de la ciutat
Successos

Detingut a Lleida per tres robatoris amb força en bars de la ciutat

Vanesa Ortega · 27 oct. 2026
Desallotgen una desena de persones per l'esfondrament d'una casa deshabitada al centre històric de Balaguer A Torres de
Successos

Desallotgen una desena de persones per l’esfondrament d’una casa deshabitada al centre històric de Balaguer

Vanesa Ortega | ACN · 24 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.