Política

La CGT denuncia que Educació col·loca «a dit» gent del partit

La CGT denuncia que Educació col·loca "a dit" gent del partit

La CGT ha denunciat la pràctica del Departament d’Educació de col·locar «a dit» gent del partit. En aquest sentit, exposen el cas de l’alcaldessa d’Isona i ex delegada del Govern a l’Alt Pirineu i Aran, Rosa Amorós (ERC). Va ser a finals de juliol quan des de la conselleria es va crear una plaça destinada al Centre de Recursos Pedagògics del Pallars, que segons apunten «semblava destinada» a Amorós . El sindicat creu que hi ha elements que «fan sospitar que la plaça s’ha creat a dit» i és per això que, des de CGT Ensenyament posaran en mans dels serveis jurídics la possibilitat d»’impugnar-ho perquè surti l’any que ve de manera més transparent». També deixen clar que des del sindicat sempre «estaran amatents a aquestes pràctiques».

Des de la CGT creuen que els tempos en què es va publicar la plaça «fan sospitar que s’havia creat a dit». «És a finals de juliol, amb un termini de dos dies, quan aquestes places es publiquen al juny amb més marge de temps perquè els i les treballadores de la zona que estiguin interessats s’assabentin per poder optar-hi. També es van canviar els criteris de requisits, així com la modificació d’aquests», exposen des del sindicat en un comunicat.

En un primer moment el text no excloïa que els o les candidates fossin interins, però després es va modificar l’oferta per oferir-la a persones en qualitat de funcionàries de carrera. Des de CGT Ensenyament han denunciat l’aprovació d’aquest Decret, ja que està «fent saltar a trossos l’ocupabilitat laboral docent des de la transparència pública sigui per mèrits o per temps treballat». Aquest decret té, entre altres conseqüències, efectes col·laterals com «la jerarquització de les relacions laborals o la desaparició de la democràcia en els centres educatius», segons el sindicat.

Aquesta pràctica «és molt comú del Departament d’Educació» segons la CGT, que ha afegit que «molts cops s’han fet aquestes recomanacions a algunes direccions per part dels polítics de torn que han volgut recol·locar militants o afins al partit». Amb aquest exemple, agefeixen, «s’evidencia un cop més l’opacitat i manca de transparència en el procés d’adjudicació de places públiques», que va en augment des de l’aprovació del Decret de Plantilles, segons la CGT.

Aquesta denúncia ja la va fer pública també una treballadora dels Serveis Educatius dels Pallars on es qüestionava el procediment per atorgar una plaça pública de personal docent assignada al Centre de Recursos Pedagògics del Pallars Jussà a Tremp.
 

TerritoriTremp · Pallars Jussà
Més notícies de Tremp →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Junts rebutja un pacte a tres al Consell Comarcal del Pallars Jussà però obre la porta a ERC
Política

Junts rebutja un pacte a tres al Consell Comarcal del Pallars Jussà però obre la porta a ERC

Redacció | ACN · 26 juny 2023
⏯️ Casos al Pirineu mostren que les llistes obertes no garanteixen que governi la persona més votada
Política

⏯️ Casos al Pirineu mostren que les llistes obertes no garanteixen que governi la persona més votada

Redacció | ACN · 8 juny 2023
Un sorteig decideix l'alcaldia d'un poble lleidatà
Política

Un sorteig decideix l’alcaldia d’un poble lleidatà

Redacció | ACN · 7 juny 2023

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.