Cultura

La companyia Tombs Creatius girarà ‘Lilliput’ per set països europeus

La companyia Tombs Creatius girarà 'Lilliput' per set països europeus

Tombs Creatius ha iniciat aquesta primavera la seva gira de temporada, que portarà la companyia de Bellpuig per 13 festivals referents d’arts de carrer de 7 països europeus. La participació amb la nova producció Lilliput al prestigiós festival Imaginarius de Santa Maria da Feira (Portugal) entre els dies 23 i 25 de maig va donar el tret de sortida del gruix de bolos internacionals que la companyia té previstos en els propers mesos. Així, fins al setembre, viatja a Alemanya, Romania, República Txeca, Suïssa, Regne Unit i França, a més de Portugal, que juntament amb Anglaterra són els dos països on més presència tindrà Tombs Creatius aquest estiu.

En concret, són tres els festivals portuguesos on Tombs Creatius està present aquesta temporada. A banda de l’Imaginarius, també forma part del programa de Dos Canais, a Aveiro (del 16 al 20 de juliol) i de la Feira do Livro de Porto (del 22 al 31 d’agost). I pel que fa al Regne Unit, la companyia hi serà entre el 18 de juliol i el 3 d’agost en tres festivals: Milton Keynes, Bradford Festival i el SIRF d’Stockton. A més, el 30 i 31 d’agost participarà al Freedom Festival de Hull.

Pel que fa a les propostes en gira, la nova producció de Tombs Creatius, Lilliput, estrenada l’estiu passat, és la gran protagonista, amb presència en 4 d’aquests festivals (Imaginarius a Santa Maria da Feira, Portugal, KinderKultur a Duisburg, Alemanya, FITS de Sibiu, Romania, Feira do Livro de Porto, Portugal). Però la gira també inclou 5 propostes més: la PUCK Cinema Caravana viatjarà a mitjans de juny fins a Hongria, on participarà a l’European Regions de Hradec Králové, a la República Txeca. L’estrany viatge del Sr Tonet ha estat seleccionat pel festival Dos Canais d’Aveiro, a Portugal, a mitjans de juliol, i al Freedom Festival de Hull (Regne Unit) a finals d’agost. Colors de Monstre és, al juliol, a la programació del Longlake Festival de Lugano, a Suïssa, i, a mitjans d’agost, a la del Festival International des Arts de la Rue a Chassepierre, a França. A França també hi ha estat a finals de maig El Viatge, dins la programació de la Biennale Internationale Design de Saint Etienne i, a mitjans de setembre, participarà a la «Saison espagnole» de Laval. Finalment, una altra de les protagonistes de la temporada, la instal·lació sobre el món casteller, Xics del Xurrac, serà el centre de la gira anglesa pels festivals Milton Keynes, Bradford i Stockton, entre el juliol i l’agost.

Però la temporada d’arts de carrer no només té lloc fora de Catalunya. A casa,Tombs Creatius també ha estat programada a una quinzena de festivals i festes, com Al Carrer de Viladecans, el Fart Festival d’Isona, la Fira del Conte de Medinyà o l’Encontats de Balaguer. Lilliput, la instal·lació que gira al voltant de contes clàssics, visita entre el maig i el setembre una desena de poblacions d’arreu de Catalunya.

La gira 2025 suposa la mobilització de 20 persones de l’equip habitual de la companyia en els diferents bolos al llarg dels 7 mesos que dura el gruix de la temporada d’arts de carrer, a banda de la feina de producció, distribució, administració i manteniment al taller, que ocupa 7 persones més de forma continuada.

A banda de l’activitat de la gira, Tombs Creatius no deixa de banda altres projectes en marxa. Després de la producció de Lilliput comença el procés creatiu de la nova instal·lació, que girarà al voltant del món de les abelles i que produirà juntament amb la companyia musical i d’animació de carrer La Tresca i la Verdesca. A més, d’altres idees a mig i llarg germini com la creació d’instal·lacions fixes a poblacions catalanes o la fabricació de jocs a mida per diferents equipaments culturals tant a Catalunya com a la resta d’Europa.

Tombs Creatius és una companyia d’arts de carrer amb 27 anys de trajectòria. En aquest temps, amb el joc com a llenguatge narratiu i de comunicació amb el públic, ha creat nou propostes que giren al voltant de la generació d’experiències col·lectives instòlites al carrer amb instal·lacions participatives d’autor i espectacles vivencials, que han portat la companyia a voltar per tot Europa i arribar també a països asiàtics com Taiwan, a l’Orient Mitjà fins a Jordània o a creuar l’Atlàntic per arribar a Costa Rica.

TerritoriBellpuig · Urgell
Més notícies de Bellpuig →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

El teatre apropa la inclusió a l'alumnat de l'Urgell
Cultura

El teatre apropa la inclusió a l’alumnat de l’Urgell

Laura Quintana · 26 oct. 2026
Lo Memefest de Tàrrega clou la 8a edició amb 2.000 assistents
Cultura

Lo Memefest de Tàrrega clou la 8a edició amb 2.000 assistents

Laura Quintana · 26 oct. 2026
L’Urgell impulsa set vídeos per divulgar el seu patrimoni ibèric
Cultura

L’Urgell impulsa set vídeos per divulgar el seu patrimoni ibèric

Laura Quintana · 19 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.