Societat

La Comunitat de Municipis del Segrià Sec alerta del perill que suposa el mal estat de la C-233

La Comunitat de Municipis del Segrià Sec alerta del perill que suposa el mal estat de la C-233

La Comunitat de Municipis del Segrià Sec alerta novament del perill que suposa per la població el mal estat del camí de l’Iryda, la via que uneix el Cogul i Granyena de les Garrigues i que parteix de la C-233. Es tracta d’una via que habitualment registra un elevat pas de trànsit pesat i vehicle agrícoles, especialment destacat durant la campanya de l’oli entre els mesos de novembre i gener. De fet, en les darreres setmanes s’hi han registrat diversos incidents i preocupa la seguretat de veïns i usuaris de la carretera per l’aparició de senglars i el mal estat del ferm. 

Des del Segrià Sec ens sumem a la denúncia dels municipis de les Garrigues Altes, que fa pocs dies posaven de manifest el deteriorament d’aquesta via de comunicació essencial durant la campanya de l’oli a la què enguany, a més, cal sumar el pas de maquinària per les obres del Segarra – Garrigues. En aquest sentit, demanem la intervenció de la Generalitat per millorar l’estat de la via, ja que els micropobles que en tenen la titularitat no poden fer front al seu manteniment i reparació.

El passat mes de setembre, coincidint amb l’alliberament de diverses vies de pagament a Catalunya, la Comunitat de Municipis del Segrià Sec tornava a posar sobre la taula la necessitat de la creació d’un Eix Transversal de Ponent. Aquest eix, contemplat al Pla Territorial General de Catalunya, situaria al Segrià Sec i les Garrigues Altes en el punt central de connexió entre les Terres de l’Ebre i la Catalunya Central. Així mateix, descongestionaria la resta de carreteres creant una via de comunicació segura i necessària per l’equilibri territorial, la reactivació econòmica i repoblament de la zona

La Comunitat de Municipis del Segrià Sec ha traslladat aquesta petició en repetides ocasions a la Diputació de Lleida i a la Generalitat de Catalunya. La darrera, el passat mes d’octubre en una reunió amb el Delegat del Govern a Lleida, Bernat Solé, qui va mostrar el seu recolzament al projecte i va constatar que la construcció de l’Eix forma part del Pla Territorial General i ha de finançar-se amb recursos autonòmics. 

Territoriel Cogul · Garrigues
Més notícies de el Cogul →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

La Granadella posa dos pisos municipals de lloguer a 400 euros al mes
Societat

La Granadella posa dos pisos municipals de lloguer a 400 euros al mes

Laura Quintana · 23 oct. 2026
Sis restaurants participen en la 32a Mostra Gastronòmica de les Garrigues
Societat

Sis restaurants participen en la 32a Mostra Gastronòmica de les Garrigues

Laura Quintana · 23 oct. 2026
Les Borges Blanques impulsa la mobilitat sostenible durant la Setmana Europea de la Mobilitat
Societat

Les Borges Blanques impulsa la mobilitat sostenible durant la Setmana Europea de la Mobilitat

Laura Quintana · 18 set. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.