Esports

La consellera Budó presenta un decret per pal·liar els efectes de la Covid-19 al sector de l’esport

La consellera Budó presenta un decret per pal·liar els efectes de la Covid-19 al sector de l'esport

La crisi sanitària que ha viscut Catalunya en els darrers mesos ha perjudicat  greument molts sectors del país, com l’esportiu. Per això, des del Departament de la Presidència, juntament amb la Secretaria General de l’Esport i l’Activitat Física (SGEAF) s’han acordat diferents accions per pal·liar les conseqüències d’aquesta situació. En aquest sentit, la consellera de la Presidència i portaveu del Govern, Meritxell Budó, ha presentat el Decret llei 20/2020 que “inclou un conjunt de mesures concretes dirigides al sector esportiu, que mostren com el Govern de Catalunya ha estat treballant per donar resposta a les demandes del sector” per pal·liar els efectes de la pandèmia del coronavirus i “vetllant per la seva reactivació”. Les demandes i les necessitats més sol·licitades han estat relacionades amb l’aspecte econòmic i de liquiditat i l’adaptació de les normatives.

En aquest sentit, el Decret llei 20/2020, del 26 de maig, pel qual s’adopten diverses mesures en matèria d’esports com a conseqüència de l’estat d’alarma decretat per raó de la Covid-19 s’ha estructurat en tres capítols: en primer lloc, moratòria per a l’aplicació del règim sancionador per la Llei 3/2008, de 23 d’abril, de l’exercici de les professions de l’esport en relació amb els professionals del sector del salvament i socorrisme aquàtic. Aquesta temporada d’estiu “9.270 socorristes estan a disposició de treballar en platges i piscines, on hauran de seguir unes condicions especials i protocols específics d’aforament, higiene i seguretat. Si s’apliqués una sanció administrativa, perjudicaria greument aquest sector”; en segon lloc, establir les actuacions relacionades amb el funcionament de les entitats esportives, “flexibilitzant el seu funcionament i adoptant mesures que preservin la continuïtat de les entitats»; i, en tercer lloc, racionalització del teixit esportiu, “amb l’impuls d’una modificació legislativa, demandada pel sector, per garantir la supervivència de les entitats esportives a Catalunya i enfortir-les”, a banda de fer un pas endavant en la modernització. És a dir, adequar el règim de les entitats esportives a les previsions del llibre tercer del Codi Civil de Catalunya contingudes en el seu article 314.1, 2 i 3 “oferint la possibilitat que s’optimitzin les seves estructures, incloent tant els clubs com les federacions”.

Seguint en la línia d’ajudar i acompanyar el sector esportiu, la consellera Budó ha recordat que des del Govern de Catalunya “hem treballat conjuntament amb el sector per recollir de primera mà els seus problemes”. I ha apuntat que “el fet que el Decret llei no parli d’aspectes econòmics no significa que el Govern hagi descuidat aquesta important demanda del sector esportiu”.

En aquest sentit, el Govern ha dut a terme diferents actuacions per garantir i ampliar les dotacions de les convocatòries de subvencions adreçades a aquest sector com: la convocatòria plurianual per als programes dels consells esportius corresponents al curs 2019-2020 amb una dotació de 5 milions d’euros o de les activitats de les federacions esportives de la temporada 2019-2020, amb una dotació de 9.5 milions d’euros; o, la convocatòria destinada a clubs esportius participants a la màxima categoria estatal femenina, i a lligues europees amb els equips saluts, dotada amb 750.000 euros.

La titular de Presidència ha anunciat que “després d’agilitzar els tràmits administratius de control de subvencions, el Consell Català de l’Esport ha fet efectiu pagaments per import d’1.870.000 euros, és a dir, el 20% de les convocatòries d’anys anteriors de diferents pagaments”. Totes aquestes decisions i mesures han estat dirigides per dotar a les entitats de noves eines i recursos perquè “continuïn sent el pilar del qual gira el progrés de la pràctica esportiva del nostre país”.

Així mateix, Meritxell Budó ha recordat que des del 9 d’abril hi ha una Taula sectorial de l’Esport, formada per unes 85 entitats, que s’ha reunit de forma quinzenal per compartir les dificultats i canalitzar les inquietuds i demandes del sector esportiu. Aquest espai ha servit per traslladar al sector tota la informació de les actuacions que el Govern ha impulsat per fer front a la pandèmia i per recollir les preocupacions del sector.

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

Ai Tsunoda i Saúl Craviotto, entre els finalistes de la 30a Festa de l’Esport Català
Altres esports

Ai Tsunoda i Saúl Craviotto, entre els finalistes de la 30a Festa de l’Esport Català

Vanesa Ortega · 27 oct. 2026
El CC Lleida-DPedrós arrenca la Copa Catalana de ciclocròs amb la victòria d’Aleix Casanovas
Altres esports

El CC Lleida-DPedrós arrenca la Copa Catalana de ciclocròs amb la victòria d’Aleix Casanovas

Laura Quintana · 27 oct. 2026
L’iLERNA Lleida cau davant un Real Madrid de rècord al Barris Nord (86-122)
Bàsquet

L’iLERNA Lleida cau davant un Real Madrid de rècord al Barris Nord (86-122)

Vanesa Ortega · 26 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.