Política

La Crida aspira a 4 edils amb Rosa Peñafiel al capdavant

La Crida aspira a 4 edils amb Rosa Peñafiel al capdavant

La Crida per Lleida-CUP aspira a treure quatre regidors a la Paeria a les pròximes eleccions municipals. Així ho van expressar ahir els seus responsables en la presentació de la seua llista electoral que estarà encapçalada per Rosa Peñafiel, portaveu de la plataforma Lleida Lliure de Franquisme, que va promoure la retirada dels noms de carrers vinculats al franquisme. És néta de l’històric del PSUC a Lleida Antonio Cantano, que va ser regidor a la primera Paeria democràtica, i és gerent i directora comercial d’un celler.

El seu número dos serà Ruben Cobo, professor de Secundària, mentre que la tres és Eva Lega i la quatre, Elvira Siurana, germana de l’exalcalde Antoni Siurana.

D’aquesta manera, amb el lema “Som realistes”, la Crida va presentar els caps de llista en un acte obert al Beat Cafè Soul, amb aperitiu i música, amb la presència de militants i simpatitzants.

Peñafiel, Cobo i Lega van explicar que el seu projecte és continuista respecte al dels dos actuals regidors de la Crida, Pau Juvillà i Francesc Gabarrell, i que aspiren a obtenir quatre edils.

Van afirmar que la ciutat “necessita arriscar per transformar-se”, per la qual cosa, en aquest sentit, van dir que han decidit arriscar-se a entrar en la llista, i que aposten per les remunicipalitzacions de serveis, la defensa d’espais públics, la cultura popular i la memòria històrica, anar en contra de la pobresa i fer polítiques mediambientals, entre altres qüestions. Van deixar clar que la Crida és un projecte col·lectiu i que “no importen tant els noms de la llista” ja que sempre “hi ha el suport de l’assemblea en les decisions”. Respecte que sigui una dona la que lidera la llista, Peñafiel va dir que “fa falta que les dones ocupin el seu espai, tot i que encara és complicat”.

També va remarcar la necessitat de canvi a Lleida des del carrer. “Cal recuperar la dignitat, amb el fil de l’entusiasme com a capacitat transformadora, i determinats a no renunciar a la utopia” i va afegir que “mai ens podran derrotar perquè mai ens rendirem”.

Pel seu costat, Gabarrell va destacar la “força” de la nova llista, persones que “heu estat al nostre costat en moments durs del mandat”.

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

La Paeria congela els impostos per al 2027 i amplia les bonificacions per fomentar l’habitatge assequible
Ajuntaments

La Paeria congela els impostos per al 2027 i amplia les bonificacions per fomentar l’habitatge assequible

Maria del Val · 21 oct. 2026
Desplegament policial a Lleida per evitar que una manifestació de Vox es trobi amb una concentració antifeixista
Política

Desplegament policial a Lleida per evitar que una manifestació de Vox es trobi amb una concentració antifeixista

ACN · 16 set. 2026
Enjuanes, Valls i Morón exerciran l’Alcaldia accidental de Lleida durant l’agost
Política

Enjuanes, Valls i Morón exerciran l’Alcaldia accidental de Lleida durant l’agost

Maria del Val · 30 jul. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.