Economia

La curta collita de fruita de pinyol es repeteix a Europa, al caure un 8%

La curta collita de fruita de pinyol es repeteix a Europa, al caure un 8%

La producció de préssecs i nectarines a nivell europeu tindrà un descens entorn del 8 per cent en comparació a les de l’any passat amb una estimació de collita de 3.671.628 tones, segons va explicar ahir el director general d’Afrucat, Manel Simon, durant el 22è Fòrum del Préssec i la Nectarina d’Alcarràs.

Grècia és l’únic país productor que creix (+20%), que recupera el seu potencial productiu, sobretot en pavia (+18%), mentre que països com Itàlia (-16%) i França (-10%), descendeixen la producció.

Caiguda generalitzada a Europa i a Espanya

Després d’un mes de gener inusualment suau, els cultius de fruita de pinyol van patir una successió d’onades de fred, de gelades i de pluja durant els mesos de febrer i març que van afectar els volums i que probablement retardaran les primeres collites. A nivell estatal, i una vegada comptabilitzades les últimes inclemències meteorològiques, està prevista una producció un 14% inferior a la de l’any passat.

En aquest sentit, Simon va recordar que la producció a Lleida pot reduir-se fins a un 17 per cent respecte al 2017, un any caracteritzat per una collita excepcional.

Simon va assenyalar que espera que pel que fa a preus, l’inici de la campanya no serà com la de l’any passat, caracteritzat per cotitzacions de demolició a la producció de Múrcia. A més, va apuntar que no es preveuen solapaments de produccions entre les diferents zones productores, tenint en compte que la campanya de fruita de pinyol a Lleida s’iniciarà amb un retard d’uns deu dies.

D’altra banda, durant la conferència celebrada a Alcarràs, els diferents interlocutors van manifestar que davant de la pèrdua del mercat rus, que va representar més pressió a la resta d’europeus, s’ha de fer un esforç per recuperar el nivell de consum a nivell estatal. A més, van explicar que s’ha de treballar per recuperar el terreny perdut davant les fruites d’aigua o dels lactis.

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

Responsables d'Unió de Pagesos durant la roda de premsa de balanç de l'any agrari a Lleida
Economia

Unió de Pagesos alerta que a Lleida s’han perdut 6.324 pagesos des del 2000

Laura Quintana · 28 oct. 2026
La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya
Economia

La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya

Laura Quintana · 27 oct. 2026
La Generalitat reconeix oficialment la Fira Agroalimentària d’Aitona
Economia

La Generalitat reconeix oficialment la Fira Agroalimentària d’Aitona

Vanesa Ortega · 16 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.