Política

La Diputació de Lleida aprova per majoria una moció del PSC contra el tancament de la seu dels GRAF a Lleida

La Diputació de Lleida aprova per majoria una moció del PSC contra el tancament de la seu dels GRAF a Lleida

La diputada del PSC, Cristina Morón, ha evidenciat que traslladar la seu dels GRAF a Lleida és un greu perjudici per al territori i que no poden prevaldre criteris econòmics per damunt de l’eficàcia i la seguretat.


El grup del PSC a la Diputació de Lleida ha presentat en el ple de l’ens aquest matí una moció per instar al Govern de la Generalitat de Catalunya a reconsiderar el tancament de la seu dels GRAF de Lleida. Tots els grups polítics, incloent ERC, Unitat d’Aran, Ara Pacte Local Lleida, PP i Junts Impulsem Lleida.

La iniciativa, pionera a Lleida, també va ser presentada al Parlament el 13 de desembre pel grup parlamentari del PSC-Units per Avançar. La diputada Judith Alcalà va dirigir aleshores una pregunta al Conseller d’Interior en la sessió de control al Govern.

A través de la moció socialista es vol remarcar que “la decisió de la Generalitat de tancar la seu del GRAF (Grup de Recolzament en Actuacions Forestals dels Bombers de la Generalitat) a Lleida deixarà sense aquest suport a la regió en un moment especialment delicat”.

destaquem

Així, la moció recorda que “la demarcació de Lleida té una gran superfície forestal, amb un risc d’incendi elevat durant amplis períodes de l’any. A més, actualment hi ha projectes en marxa a la Noguera, la Vall de Meià, l’Urgell, les Garrigues i el Segrià i cremes de vegetació prescrites per a la reducció de càrrega vegetal en diferents termes municipals”. Per tot plegat, des del PSC es demana que “el govern reconegui la important tasca de prevenció i extinció d’incendis forestals per part dels GRAF a la plana de Lleida i el Pirineu; reverteixi la decisió de tancar el GRAF-Lleida i mantingui el de Tremp i incrementi els efectius a les dues bases”.

La diputada Cristina Morón ha fet esment a “l’elevat grau de professionalitat dels bombers experts del GRAF en el territori, atès que compten amb uns coneixements irreemplaçables i ara són, degut a les circumstàncies de canvi climàtic que tot just apunta, més necessaris que mai”.

El grup del PSC a la Diputació de Lleida s’ha mostrat satisfet pel resultat de la votació, que ha evidenciat una vegada més que amb iniciatives com aquesta és com es contribueix de veritat a construir el territori i a evitar el desmantellament de serveis que són bàsics per a les terres de Lleida.

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

La Paeria congela els impostos per al 2027 i amplia les bonificacions per fomentar l’habitatge assequible
Ajuntaments

La Paeria congela els impostos per al 2027 i amplia les bonificacions per fomentar l’habitatge assequible

Maria del Val · 21 oct. 2026
Desplegament policial a Lleida per evitar que una manifestació de Vox es trobi amb una concentració antifeixista
Política

Desplegament policial a Lleida per evitar que una manifestació de Vox es trobi amb una concentració antifeixista

ACN · 16 set. 2026
Enjuanes, Valls i Morón exerciran l’Alcaldia accidental de Lleida durant l’agost
Política

Enjuanes, Valls i Morón exerciran l’Alcaldia accidental de Lleida durant l’agost

Maria del Val · 30 jul. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.