Societat

La Diputació inicia obres d’emergència a la carretera LV-9047 a Gerb després d’un despreniment

La Diputació inicia obres d’emergència a la carretera LV-9047 a Gerb després d’un despreniment

La Diputació de Lleida ha començat aquesta setmana els treballs d’emergència per estabilitzar un tram de la carretera LV-9047, a l’altura del municipi de Gerb, després d’un despreniment de roques que es va produir dissabte passat i que va obligar a tallar la via, entre Balaguer i Camarasa, per motius de seguretat.

Els treballs se centren en el tram comprès entre el PK 2+600 i el PK 2+750, en una zona que voreja un massís rocós amb alçades de fins a 80 metres. L’actuació inclou l’estabilització del talús afectat, la reposició de la barrera dinàmica malmesa i intervencions preventives en altres punts del vessant amb risc de nous despreniments.

El pressupost estimat de l’actuació és de prop de 500.000 euros. Els treballs tenen com a objectiu restablir la seguretat d’aquest tram de la xarxa viària, afectat pel despreniment, i minimitzar el risc de nous episodis similars.

Mentre s’executen les obres, s’ha habilitat un pas alternatiu per garantir la circulació i reduir les afectacions a la mobilitat. Segons les previsions, la carretera podria reobrir-se al trànsit al cap d’un mes, un cop es garanteixi la seguretat del vial. La finalització completa dels treballs està prevista en un termini aproximat de tres mesos.

La diputada de l’àrea de Serveis Tècnics, Cristina Morón, juntament amb el director de l’àrea, Ivan Sabaté, i l’alcaldessa d’Os de Balaguer, Estefania Rufach, han visitat la zona per supervisar l’inici de les tasques de neteja i estabilització del talús i fer seguiment de l’evolució dels treballs.

 

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

Les persones desallotjades a Balaguer encara no han pogut tornar a casa
Societat

Les persones desallotjades a Balaguer encara no han pogut tornar a casa

Laura Quintana · 28 oct. 2026
La Diputació invertirà 3,5 milions per habilitar 52 habitatges de lloguer social
Societat

La Diputació invertirà 3,5 milions per habilitar 52 habitatges de lloguer social

Laura Quintana · 26 oct. 2026
Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist
Societat

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Laura Quintana · 22 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.