Política

La falta de l’informe d’intervenció impedeix aprovar el pressupost a Mollerussa

La falta de l’informe d’intervenció impedeix aprovar el pressupost a Mollerussa

L’Ajuntament de Mollerussa no va poder portar a aprovació el pressupost municipal d’aquest 2025, de més de 20 milions d’euros, al ple extraordinari d’aquest dilluns. La falta de l’informe preceptiu de l’àrea d’intervenció va impedir que els comptes es poguessin debatre en la sessió plenària.

L’alcalde de Mollerussa, Marc Solsona, ha explicat que el termini perquè aquest informe fos entregat es va exhaurir el 10 de març i que, des d’aleshores, s’ha entrat en un període de terminis exhaurits que “provoca un perjudici a la ciutadania”. Sumat a això, la titular de l’àrea d’intervenció porta cinc dies d’absència laboral i l’alcalde ha hagut de nomenar un interventor accidental a qui ha encarregat l’informe de forma urgent, ja que “això no pot alentir l’aprovació dels pressupostos”.

Segons Solsona, el govern municipal “ens trobem en una situació de certa indefensió” en no poder donar llum verda als pressupostos que ja havien estat presentats en roda de premsa fa una setmana. “El ple, que és sobirà, és qui ha de decidir si s’aprova el pressupost”, ha declarat el primer edil, que ha afegit que “l’esdevenir de l’Ajuntament ha d’estar en mans de qui la gent ha votat i no en mans tècniques”.

En el ple d’aquest dilluns es va poder aprovar per unanimitat el nou conveni laboral del personal del consistori. En aquest sentit, el desembre del 2024 va acabar el procés de concurs de l’estabilització de 97 llocs de treball municipals. Ara, la part del concurs de mèrits es troba en la fase de fiscalització per part d’intervenció, mentre que el concurs d’oposició està pendent de la resolució d’al·legacions per part de recursos humans. “Les conseqüències de no resoldre això, a part de personals pel treballador i estructurals per l’Ajuntament, provoquen que hi hagi una sèrie de paràmetres que no puguem atendre amb temps i forma com voldríem”, ha remarcat Solsona.
 

TerritoriMollerussa · Pla d'Urgell
Més notícies de Mollerussa →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Junts i Mollerussa Primer pacten una coalició per a les municipals del 2027 amb Anna Carné de candidata
Política

Junts i Mollerussa Primer pacten una coalició per a les municipals del 2027 amb Anna Carné de candidata

Redacció · 17 juny 2026
Mollerussa preveu una inversió de 19,7 milions el 2026 amb projectes destacats en equipaments municipals i via pública
Política

Mollerussa preveu una inversió de 19,7 milions el 2026 amb projectes destacats en equipaments municipals i via pública

Laura Quintana · 21 abr. 2026
Ester Gasol prendrà possessió dijous com a nova regidora de Junts a Mollerussa
Política

Ester Gasol prendrà possessió dijous com a nova regidora de Junts a Mollerussa

Jordi Bonilla · 16 des. 2025

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.