Cultura

La Fecoll impulsa una nova caragolada solidària a L’Albi

La Fecoll impulsa una nova caragolada solidària a L’Albi

La Federació de Colles de l’Aplec del Caragol (Fecoll) celebrarà una nova caragolada solidària, el pròxim diumenge 3 d’abril, en el marc de la sisena edició de FirAlbi, la Fira dels Caragols. L’esdeveniment tindrà lloc a les 12 hores a la plaça del Portal dels Aubis de L’Albi (Les Garrigues), moment en què tindrà lloc també la inauguració d’un artístic caragol; l’obra creada per Ramon Ruiz i Arts de Ponent que la Fecoll cedirà a l’Ajuntament de l’Albi. El programa de la fira conté activitats diverses entre les quals destaca una cursa infantil de caragols.

Pel que fa als tastets de caragols preparats per la Fecoll seran a 5 euros i la recaptació d’aquest acte solidari es destinarà a l’Associació Amics de les Belles Arts; una entitat local que vetlla pel patrimoni de la zona i que té previst destinar els diners a la compra de plafons informatius. L’entitat, formada per un grup de voluntaris de l’esmentada població, treballa pel condicionament i senyalització d’espais com la Font Quadrada, el Molí de Farina, les cabanes de volta o les pintures rupestres de la Balma dels Punts; per tal de contribuir a la seva conservació i que s’hi puguin programar visites guiades.

Una caragolada solidària emmarcada en l’Estratègia #TerritoriAplec

La caragolada popular del 3 d’abril a L’Albi és un acte solidari patrocinat des de la Fecoll en col·laboració amb FirAlbi i l’Ajuntament de L’Albi i que forma part de l’estratègia #TerritoriAplec de la Fecoll que celebra activitats a tota la província per aprofitar els fluxos de visitants i, alhora, donar suport i dinamitzar altres esdeveniments i espais de les Terres de Lleida. 

En aquest cas impulsa el programa #AplecSolidari amb finalitats socials, promogut per les colles de la festa lleidatana i compta amb el suport de la Diputació de Lleida i el Patronat de Turisme de les Terres de Lleida “Ara Lleida”; Celler Raimat; Cooperativa El Soleràs; Caragols Almacelles; els forns lleidatans Bon Blat, Llaràs i M. Serra; Ilerda Serveis i Míster Plat Catering.
 

Territoril'Albi · Garrigues
Més notícies de l'Albi →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Juneda reuneix el fotoperiodisme català en una nova edició del Miravisions
Exposicions i museus

Juneda reuneix el fotoperiodisme català en una nova edició del Miravisions

Laura Quintana · 26 oct. 2026
Les Borges Blanques posa a debat els models de conreu de l’olivera en la tercera edició del FOOVE
Cultura

Les Borges Blanques posa a debat els models de conreu de l’olivera en la tercera edició del FOOVE

Laura Quintana · 23 set. 2026
Buhos, Boikot, el Mag Lari i 60 colles de gegants, plats forts de la Festa Major de les Borges Blanques
Cultura

Buhos, Boikot, el Mag Lari i 60 colles de gegants, plats forts de la Festa Major de les Borges Blanques

Laura Quintana · 26 ag. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.