Cultura

La festa del Segar de la Fuliola compleix 40 anys

La festa del Segar de la Fuliola compleix 40 anys

La Fuliola va retrocedir ahir en el temps per rememorar les tradicionals tasques del camp. Ho va fer de forma especial ja que les festes del Segar i el Batre compleixen el quarantè aniversari i per celebrar aquesta efemèride l’organització va convidar altres festes similars de Catalunya com Folgueroles, Avià i Sant Gregori, entre d’altres, amb què van compartir la jornada i van intercanviar tècniques. Val a destacar la presència de Jaume Bruguera, veí de Folgueroles de 88 anys, que va fer gaudir el públic amb les seues contínues demostracions. El certamen també va rebre la visita dels padrins de la residència de la Fuliola.

La festa del Segar es va celebrar en plena onada de calor, per la qual cosa l’organització va modificar horaris i va anul·lar algunes activitats com el vermut musical. El dinar popular es va traslladar a l’interior de la cabana, i la lectura de poesia es va ajornar per a la jornada del Batre, prevista per al diumenge 14 de juliol. La jornada d’ahir es va completar amb la tradicional Trobada de Puntaires i passejos amb burros.

Durant el matí, els visitants van poder conèixer com se segava antigament, des de quan es feia manualment amb la dalla fins que va arribar la mecanització. Val a destacar que les màquines que es van utilitzar ahir es van construir a l’antiga fàbrica J. Trepat de Tàrrega. Els segadors van mostrar també al públic com recollien antigament les gavelles. Entre els segadors hi havia alguns nens i la nova incorporació d’una espigoladora, Mireia Rosell. Amb tot, és probable que aquest sigui l’últim any de la festa perquè té problemes tant de de relleu generacional com de finançament.

Territorila Fuliola · Urgell
Més notícies de la Fuliola →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

El teatre apropa la inclusió a l'alumnat de l'Urgell
Cultura

El teatre apropa la inclusió a l’alumnat de l’Urgell

Laura Quintana · 26 oct. 2026
Lo Memefest de Tàrrega clou la 8a edició amb 2.000 assistents
Cultura

Lo Memefest de Tàrrega clou la 8a edició amb 2.000 assistents

Laura Quintana · 26 oct. 2026
L’Urgell impulsa set vídeos per divulgar el seu patrimoni ibèric
Cultura

L’Urgell impulsa set vídeos per divulgar el seu patrimoni ibèric

Laura Quintana · 19 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.