Esports

La FIFA obre un expedient disciplinari a Rubiales pel petó forçat a Jenni Hermoso

La FIFA obre un expedient disciplinari a Rubiales pel petó forçat a Jenni Hermoso

La institució assegura que els fets podrien ser constitutius de violació del seu codi disciplinari


La Comissió Disciplinària de la FIFA ha comunicat que ha obert un expedient disciplinari al president de la Real Federació Espanyola de Fútbol (RFEF), Luis Rubiales, pel petó forçat a Jenni Hermoso durant la cerimònia d’entrega de medalles del Mundial. Segons ha anunciat aquest dijous, els fets podrien resultar “constitutius de violació dels articles 13.1 i 13.2 del codi disciplinari” de la institució. Tanmateix, la FIFA ha afirmat que no oferirà més informació sobre el procediment disciplinari fins que no s’hagi adoptat una decisió final sobre el mateix. Amb tot, en el comunicat, la FIFA “reitera el seu compromís absolut respecte de la integritat de totes les persones i condemna amb vigor qualsevol comportament contrari”.

Més enllà de l’expedient de la FIFA, en una entrevista aquest dijous a La SER, el ministra de Cultura i Esports, Miquel Iceta, ha explicat que el govern espanyol posarà en coneixement del Tribunal Administratiu de l’Esport les denúncies pel petó no consentit a Hermoso.

DESTAQUEM

A banda, Iceta ha afirmat que espera «contundència i claredat» de l’assemblea extraordinària que la RFEF celebrarà aquest divendres: «Entenc també que el respecte als procediments de les organitzacions ha de prevaldre, però és veritat que el futbol espanyol ha de parlar el divendres i ha de parlar clar«.

«Esperem un gest clar i inequívoc de rebut a una actuació inacceptable del president de la Federació«, ha manifestat Iceta. En la mateixa línia, Iceta ha insistit que es tracta de «l’oportunitat del futbol espanyol de demostrar que no només respecte dels drets de les dones sinó que els defensa».

Preguntat per una eventual dimissió de Rubiales, Iceta ha dit que «cadascú que ha de prendre les seves pròpies responsabilitats» i ha afegit que «en qualsevol cas, el Consell Superior d’Esports prendrà les seves decisions a partir de dilluns«. Tanmateix, el ministre ha matisat que espera que «siguin abans els responsables de la Federació els qui puguin donar un gest inequívoc d’igualtat i respecte a les dones».

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Ai Tsunoda i Saúl Craviotto, entre els finalistes de la 30a Festa de l’Esport Català
Altres esports

Ai Tsunoda i Saúl Craviotto, entre els finalistes de la 30a Festa de l’Esport Català

Vanesa Ortega · 27 oct. 2026
La Volta a Catalunya recupera Espot com a final d'etapa i estrena Vallter en la prova femenina
Altres esports

La Volta a Catalunya recupera Espot com a final d’etapa i estrena Vallter en la prova femenina

Laura Quintana · 27 oct. 2026
El CC Lleida-DPedrós arrenca la Copa Catalana de ciclocròs amb la victòria d’Aleix Casanovas
Altres esports

El CC Lleida-DPedrós arrenca la Copa Catalana de ciclocròs amb la victòria d’Aleix Casanovas

Laura Quintana · 27 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.