Cultura

La Floresta escalfa motors per la seua Setmana Cultural

La Floresta escalfa motors per la seua Setmana Cultural

El local social de la Floresta escalfa motors per a la 29 edició de la seua Setmana Cultural, que inaugurarà l’escriptor Màrius Serra dilluns vinent amb una conferència en la qual també presentarà la seua última obra, La novel·la de Sant Jordi. La localitat de les Garrigues oferirà durant set dies un ampli programa d’actuacions musicals i activitats lúdiques, entre les quals destaca la xarrada sobre actualitat política a Catalunya, a càrrec del diputat Jordi Turull i l’exdiputada Ramona Barrufet (27 de març, a les 22.00 hores), així com la ponència El Museu de Lleida: La legitimitat d’un patrimoni artístic, que liderarà dimecres 28 de març la historiadora i exdirectora de la pinacoteca lleidatana Montse Macià (22.00 hores).

Així mateix, l’associació lleidatana en defensa dels drets del col·lectiu LGTBI, Colors de Ponent, també participarà en aquesta edició amb un taller que conscienciarà els assistents sobre la importància de la diversitat sexual i de gènere. Respecte a la música, el grup Son de l’Havana serà l’encarregat d’amenitzar la vetllada de dijous amb un cafè concert marcat pels ritmes cubans (22.00 hores). La iniciativa també arribarà als més petits amb el taller de manualitats plàstiques Fem un capgròs i la processó pels carrers de la localitat, encara que el colofó el posarà l’últim dia l’espectacle de màgia a càrrec de l’il·lusionista Mag Shado, que promet sorprendre tots els espectadors.

La Llotja ret homenatge dijous a Maria Aurèlia Capmany

El teatre de la Llotja commemorarà dijous vinent el centenari del naixement de l’escriptora i activista cultural Maria Aurèlia Capmany, amb Parlàvem d’un somni. Es tracta d’una obra produïda pel Teatre Nacional de Catalunya que reflecteix la conversa que van mantenir Pasqual Maragall i Capmany el 1989 sobre com somiaven que seria la ciutat de Barcelona en un futur i com havia de ser la seua relació amb l’entorn. En aquest sentit, els actors Anna Güell i Òscar Intente seran els encarregats d’encarnar les aspiracions d’aquests dos personatges.

Territorila Floresta · Garrigues
Més notícies de la Floresta →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

Juneda reuneix el fotoperiodisme català en una nova edició del Miravisions
Exposicions i museus

Juneda reuneix el fotoperiodisme català en una nova edició del Miravisions

Laura Quintana · 26 oct. 2026
Les Borges Blanques posa a debat els models de conreu de l’olivera en la tercera edició del FOOVE
Cultura

Les Borges Blanques posa a debat els models de conreu de l’olivera en la tercera edició del FOOVE

Laura Quintana · 23 set. 2026
Buhos, Boikot, el Mag Lari i 60 colles de gegants, plats forts de la Festa Major de les Borges Blanques
Cultura

Buhos, Boikot, el Mag Lari i 60 colles de gegants, plats forts de la Festa Major de les Borges Blanques

Laura Quintana · 26 ag. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.