Societat

La Generalitat destina 1,6 milions a l’ampliació de l’escola del Palau

La Generalitat destina 1,6 milions a l'ampliació de l'escola del Palau

La Generalitat va aprovar ahir destinar 1,6 milions a l’ampliació de l’escola Arnau Berenguer del Palau d’Anglesola. Les obres permetran unificar el col·legi en un sol edifici, ja que ara està dividit entre l’avinguda Sant Roc (que ara s’ampliarà) i la plaça Generalitat. L’alcalde, Francesc Balcells, va explicar que aquestes obres són una llarga reivindicació del municipi i de l’Ampa i va apuntar que resoldran “un problema de seguretat i pedagògic”. Balcells va apuntar que, amb el conveni de l’ajuntament amb la conselleria d’Educació, el consistori aportarà 365.000 euros als treballs, que hauran d’estar llestos el 2023. Per això, el consistori preveu licitar ben aviat la redacció del projecte constructiu per remodelar l’escola.

Balcells va explicar que “fa uns mesos vam contactar amb els arquitectes del municipi perquè es posessin d’acord” i dissenyessin el complex de Sant Roc “amb visió de futur”, ja que el consistori preveu ubicar també en aquest espai la seua primera escola bressol.

Ajuts del Puosc per construir la guarderia

L’alcalde del Palau, Francesc Balcells, va explicar ahir que amb els ajuts del Pla Únic d’Obres i Serveis de Catalunya (Puosc) que va convocar la Generalitat preveuen construir la primera escola bressol. D’altra banda, el consistori preveu instal·lar un hotel d’entitats a la seu de l’escola a la plaça Generalitat quan aquesta quedi buida després de l’ampliació del col·legi a l’avinguda Sant Roc. Així, s’instal·laran en aquest edifici el club de bitlles o l’agrupació escolta, segons va assenyalar Balcells.

Territoriel Palau d'Anglesola · Pla d'Urgell
Més notícies de el Palau d'Anglesola →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

Mollerussa demana a la ciutadania fotografies antigues de l’església de Sant Jaume
Societat

Mollerussa demana a la ciutadania fotografies antigues de l’església de Sant Jaume

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Autotardor de Mollerussa duplica el pes dels vehicles híbrids i elèctrics i obre la porta a un rècord de vendes
Societat

L’Autotardor duplica el pes dels vehicles híbrids i elèctrics i obre la porta a un rècord de vendes

Laura Quintana · 26 oct. 2026
El Pla d’Urgell crea un directori de professionals per impulsar la rehabilitació d’habitatges buits
Urbanisme i habitatge

El Pla d’Urgell crea un directori per facilitar la rehabilitació d’habitatges buits

Laura Quintana · 22 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.