Política

La Generalitat participarà en la gestió del pla Mariola 20.000

La Generalitat participarà en la gestió del pla Mariola 20.000

La Generalitat col·laborarà amb la Paeria en el projecte Mariola 20.000 de regeneració del barri aportant el seu “coneixement i experiència i també participarà del model econòmic”, va afirmar ahir l’alcalde, Fèlix Larrosa, i va demanar també la implicació de l’Estat. Larrosa va remarcar que el conseller de Territori, Damià Calvet, s’hi va comprometre en una reunió dimarts i va anunciar que al gener les dos administracions firmaran un conveni per concretar la col·laboració. Va apuntar, a més, que la Generalitat disposa de trenta habitatges en l’àmbit d’afectació del pla. Així mateix, va criticar que “algunes formacions polítiques promoguin accions de pressió al carrer per desgastar l’alcalde i el govern municipal” i va afegir que “alguns dels que es manifesten són propietaris de pisos que haurien d’haver tingut més cura”.

D’altra banda, l’alcalde va instar la Generalitat a comprar a través del dret de tempteig paquets d’habitatges d’entitats financeres a Lleida a què també opten fons voltor, al no poder adquirir-los la Paeria per qüestions pressupostàries. També va sol·licitar que agilitzi la cessió a l’ajuntament dels pisos buits dels quals ja disposa, prèviament aportats per bancs, per destinar-los a la taula d’emergència. En aquest sentit, va apuntar que una entitat financera podria haver cedit al Govern uns 200 habitatges a la ciutat.

En un altre ordre de coses, Larrosa va dir que dimarts va participar en la commemoració del primer aniversari del polèmic trasllat de les 44 obres del Museu de Lleida a Sixena com a patró del consorci i va subratllar que no es va sentir interpel·lat pels xiulets. “L’actitud d’alguna gent no es pot generalitzar”, va incidir, i va apostar pel diàleg amb Aragó, encara que també per “mà ferma en l’àmbit judicial”. A més a més, va plantejar exposicions temporals conjuntes amb el Museu Nacional d’Art de Catalunya perquè obres “de Lleida al MNAC es puguin veure a la capital del Segrià”.

Reclama a l’Estat desafectar terreny per avançar en el pla de l’estació

L’alcalde va anunciar que dilluns demanarà al secretari d’Estat de Foment la desafectació de terreny ferroviari per avançar en el pla de l’estació i possibilitar que la Generalitat construeixi la nova estació de busos. El pla preveu “edificis i carrers” sobre les vies. Va reclamar que els trams del corredor ferroviari mediterrani i central “convergeixin” a Lleida i va plantejar tranformar d’ample ibèric a internacional la Saragossa-Montsó-Lleida. També va demanar al conseller un sistema de “voltants modern” per a aquesta línia i les que connecten la capital amb Cervera i les Borges.

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

La Paeria congela els impostos per al 2027 i amplia les bonificacions per fomentar l’habitatge assequible
Ajuntaments

La Paeria congela els impostos per al 2027 i amplia les bonificacions per fomentar l’habitatge assequible

Maria del Val · 21 oct. 2026
Desplegament policial a Lleida per evitar que una manifestació de Vox es trobi amb una concentració antifeixista
Política

Desplegament policial a Lleida per evitar que una manifestació de Vox es trobi amb una concentració antifeixista

ACN · 16 set. 2026
Enjuanes, Valls i Morón exerciran l’Alcaldia accidental de Lleida durant l’agost
Política

Enjuanes, Valls i Morón exerciran l’Alcaldia accidental de Lleida durant l’agost

Maria del Val · 30 jul. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.