La Guàrdia Urbana utilitza drons per reforçar la seguretat a l’Horta de Lleida amb 54 actuacions en vuit mesos
La Guàrdia Urbana de Lleida ha dut a terme 54 actuacions amb drons en els darrers vuit mesos, després de formar sis agents capacitats per pilotar-los. La majoria d’aquestes intervencions, 50 en total, s’han realitzat a l’Horta de Lleida, com a part del Pla d’Actuacions per a la prevenció de robatoris en aquesta zona rural de la ciutat.
A més, s’han efectuat un vol al Parc de la Mitjana, un al Turó de Gardeny i dos en col·laboració amb altres cossos de seguretat. Els dos drons que utilitza la Guàrdia Urbana poden volar fins a 120 metres d’altura, complint amb la normativa vigent, i assoleixen velocitats de més de 16 m/s. Estan equipats amb tecnologia avançada per al seguiment des de l’aire de persones i vehicles, així com per gravar vídeos i fer fotografies. Un d’aquests dispositius disposa també d’una càmera tèrmica, que permet detectar fonts de calor fins i tot de nit o en condicions de visibilitat reduïda.
La incorporació dels drons en la vigilància policial s’emmarca en el Pla d’Actuacions per a la prevenció de robatoris a l’Horta i s’alinea amb els objectius definits en el Pla Local de Seguretat, aprovat el passat mes de març. Aquesta tecnologia contribueix a reforçar la seguretat rural i millorar la capacitat d’intervenció policial, augmentant així la protecció dels habitants i les activitats que es desenvolupen en aquest entorn.







