Política

La junta que governa el Talladell exigeix deixar sense sou el president

Vista del Talladell, poble amb la categoria d’entitat municipal descentralitzada (EMD).

L’entitat municipal descentralitzada (EMD) del Talladell, que depèn de l’ajuntament de Tàrrega, ha convocat per divendres que ve una junta de veïns extraordinària amb un sol punt a l’ordre del dia: deixar sense retribució el president, Francesc Rodríguez. Els que impulsen aquesta sessió són els dos únics vocals que queden a l’equip de govern, Marta Vilardosa i Ferran Muntané. Els altres quatre van dimitir fa uns mesos (vegeu SEGRE del passat 24 de juny).

Els vocals argumenten que Rodríguez no ha de rebre cap retribució perquè “no compleix la dedicació i les obligacions del càrrec de president”, i van assenyalar com a exemple que “no convoca juntes ordinàries des de fa dos mesos” quan la seua periodicitat, expliquen, és mensual i hi ha temes per debatre. Així mateix, al·leguen que el president de l’EMD “no informa ni consensua les decisions i abusa dels decrets”. Aquest diari va intentar sense èxit obtenir la versió de Rodríguez.

Per suspendre la retribució del president, la junta ha de reunir un mínim de tres membres. És a dir, tant el president com els dos vocals. En cas que algun d’ells no hi assisteixi, aquest punt no podrà votar-se ni, per tant, aprovar-se. La junta extraordinària ha estat convocada de forma automàtica per aplicació de la llei, ja que el president no l’ha convocat dins del termini legal.

Per la seua part, l’ajuntament de Tàrrega ja ha iniciat els tràmits per nomenar els nous vocals que hauran de substituir fins al final del mandat els quatre membres de l’EMD que han dimitit.

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

La Paeria congela els impostos per al 2027 i amplia les bonificacions per fomentar l’habitatge assequible
Ajuntaments

La Paeria congela els impostos per al 2027 i amplia les bonificacions per fomentar l’habitatge assequible

Maria del Val · 21 oct. 2026
Els Plans de Sió posarà en marxa un servei de transport per connectar els seus onze nuclis
Política

Els Plans de Sió posarà en marxa un servei de transport per connectar els seus onze nuclis

Laura Quintana · 19 oct. 2026
Entra en funcionament un nou servei de bus entre el Pont de Suert i Vielha
Política

Entra en funcionament un nou servei de bus entre el Pont de Suert i Vielha

Vanesa Ortega · 16 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.