Economia

La línia del tren de Lleida-La Pobla de Segur confia superar els 250.000 viatgers

La línia del tren de Lleida-La Pobla de Segur confia superar els 250.000 viatgers

La línia del tren de Lleida-La Pobla de Segur confia superar els 250.000 viatgers aquest 2019. Aquesta xifra no es registrava des del 2008. La Comissió de Seguiment del Servei Lleida – la Pobla de Segur – Esterri d’Àneu, celebrada a la Pobla de Segur, ha valorat positivament aquesta xifra, ja que durant el període 2012-2015 els viatgers anuals es van situar per sota dels 100.000. Respecte al 2015 es constata un augment del 40%.

Pel que fa a l’Índex de Satisfacció del Client de l’any 2018 es destaca que la línia Lleida – la Pobla de Segur assoleix el rècord de satisfacció dels usuaris d’entre totes les línies que gestiona Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya. Els usuaris valoren de forma especialment positiva la puntualitat, neteja, accessibilitat, la climatització i el confort.

En relació amb els trens turístics dels llacs s’han efectuat un total de 24 viatges amb el tren històric i 4 amb el tren panoràmic, entre el 20 d’abril i el 2 de novembre passat. En ambdós casos l’índex d’ocupació ha estat en conjunt superior al 95%.

Durant la Comissió s’ha parlat de la contractació dels maquinistes a una empresa externa i s’ha informat que s’està treballant per formar personal propi per tal que puguin estar plenament operatius l’any 2021.

Pel que fa a la temporada 2020 del Tren dels Llacs s’espera que s’allargui des de l’11 d’abril fins al 31 d’octubre, amb un viatge més que la temporada 2019, amb una previsió d’un augment de la tarifa mitjana de 0,50 euros, fins als 27,20 euros.

Pel que fa a les obres executades durant l’any 2019 destaca la inversió global en manteniment de la línia, que ascendeix als 6 milions d’euros. Aquest any s’han realitzat obres en el manteniment de talussos, en la col·locació de baranes en els ponts i viaductes, la millora de cobertes dels edificis de les estacions a Tremp, Cellers-Llimiana, Sant Llorenç de Montgai i Balaguer, obres als túnels, millores a les superestructures, drenatges, millora de la senyalització, els canvis d’agulles a les estacions i el reforç de la videovigilància als passos a nivell.

En relació amb l’arribada del tercer tren s’ha anunciat que es va efectuar la seva contractació el març del 2019 amb un termini de construcció de 26 mesos, pel qual es preveu la seva arribada el primer semestre de 2021.
 

Territorila Pobla de Segur · Pallars Jussà
Més notícies de la Pobla de Segur →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

Una quarantena de restaurants del Pallars Jussà difonen l’oferta comercial de la comarca a través de totalpallars.cat
Economia

Una quarantena de restaurants del Pallars Jussà difonen l’oferta comercial de la comarca a través de totalpallars.cat

Paula Martínez · 29 jul. 2026
Estany Gento i la Ruta del Carrilet: natura, història i aventura al cor de la Vall Fosca
Reportatge

Estany Gento i la Ruta del Carrilet: natura, història i aventura al cor de la Vall Fosca

Redacció i Lourdes Farré · 10 des. 2024
⏯️ El Govern compra 59 habitatges de la Sareb a la Pobla de Segur destinats a lloguer social
Economia

⏯️ El Govern compra 59 habitatges de la Sareb a la Pobla de Segur destinats a lloguer social

Redacció | ACN · 16 febr. 2024

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.