Societat

La Noguera implanta el sistema de control d’accés als contenidors

La Noguera implanta el sistema de control d’accés als contenidors

Durants els pròxims mesos el Consell Comarcal de la Noguera instal·larà el control d’accés als contenidors de recollida de residus que gestiona a la comarca. Amb aquest nou model els contenidors de rebuig, orgànica, envasos lleugers i paper i cartó estaran tancats i només es podran obrir amb targeta identificativa o aplicació mòbil vinculades a cada habitatge. 

Aquest canvi s’implantarà a tots els municipis de la comarca, excepte a Balaguer. L’Ajuntament de cada municipi i el Consell Comarcal lliuraran per a cada habitatge dues targetes i accés a l’aplicació per a mòbil. 

Abans d’implantar el nou sistema, des de l’Àrea de Residus del Consell Comarcal de la Noguera es faran sessions informatives a cada municipi per explicar-ne el funcionament i resoldre dubtes, i comunicar el calendari de lliurament de les targetes. 

Aquest sistema amb control d’accés ja funciona des del 2021 al nucli de les Avellanes, on se’n va fer la prova pilot d’implantació, i des del 2022 a Penelles. En tots dos casos s’ha millorat notablement el percentatge de reciclatge, 81% i 70% respectivament, mentre que a la resta de la comarca aquest percentatge està estancat en el 45% des de fa anys. Segons les directives europees, aquest 2025 hauríem d’arribar al 55% de residus reciclats, xifra que amb l’actual sistema de contenidors oberts és complicada d’assolir. 

A més, en un futur, amb aquest model de contenidors tancats es pot tenir un major control dels residus dipositats als contenidors, impedir-ne l’ús indegut, i també adaptar la taxa que paga cada habitatge segons si selecciona els residus o no. 

Amb aquesta actuació el Consell Comarcal de la Noguera i els ajuntaments de la Noguera fan efectiu un avanç per millorar dels índexs de reciclatge comarcals i assolir els objectius que marquen la legislació europea, estatal i catalana. 
Aquesta actuació compta amb una subvenció de l’Agència de Residus de Catalunya dins del Pla de recuperació, transformació i resiliència, NextGenerationEU, finançat per la Unió Europea. 

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Les persones desallotjades a Balaguer encara no han pogut tornar a casa
Societat

Les persones desallotjades a Balaguer encara no han pogut tornar a casa

Laura Quintana · 28 oct. 2026
La Diputació invertirà 3,5 milions per habilitar 52 habitatges de lloguer social
Societat

La Diputació invertirà 3,5 milions per habilitar 52 habitatges de lloguer social

Laura Quintana · 26 oct. 2026
Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist
Societat

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Laura Quintana · 22 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.