Successos i tribunals

La Paeria convoca Mossos i Urbana després de la batalla campal al Parc sobre les Vies

La Paeria convoca Mossos i Urbana després de la batalla campal al Parc sobre les Vies

L’Ajuntament de Lleida analitzarà aquest dilluns amb els responsables dels Mossos d’Esquadra i la Guàrdia Urbana els greus incidents registrats aquest cap de setmana al Parc sobre les Vies, que van acabar amb cinc persones ferides, quatre d’elles menors d’edat, i van implicar, prop d’un centenar de persones. Els fets han generat inquietud entre els veïns i han provocat també les crítiques i la preocupació de diversos grups de l’oposició municipal.

L’alcalde, Fèlix Larrosa, i les tinentes d’alcalde Cristina Morón i Carme Valls tanbé es reuniran amb representants de les associacions de veïns del Clot i Balàfia, dos dels barris directament afectats per la preocupació generada pels incidents.

Cinc ferits, quatre d’ells menors

Els incidents més greus es van produir dissabte al voltant de les 22.00 hores al Parc sobre les Vies, a l’entorn de l’avinguda Sant Ruf i el carrer Rosa Parks. Amb prop d’un centenar persones implicades, els serveis sanitaris van atendre cinc ferits, quatre dels quals menors. Les víctimes van ser traslladades a l’Hospital Universitari Arnau de Vilanova i al CUAP Prat de la Riba.

La violència va obligar a desplegar diverses dotacions dels Mossos d’Esquadra, la Guàrdia Urbana i el Sistema d’Emergències Mèdiques, en una zona on en aquell moment hi havia nombrosos veïns i clients de les terrasses properes.

Preocupació per la reiteració d’incidents

Els fets del dissabte arriben després d’altres episodis violents registrats recentment a la mateixa zona. A finals de juliol, una baralla multitudinària al Parc sobre les Vies ja va deixar tres persones ferides, una d’elles per arma blanca, i els Mossos van obrir una investigació per aclarir les circumstàncies de l’enfrontament.

També s’havien produït agressions durant els dies previs als incidents d’aquest cap de setmana, algunes de les quals haurien derivat en denúncies per lesions i intents de robatori.

La successió d’episodis ha portat diversos grups de l’oposició a la Paeria a expressar públicament la seva preocupació per la seguretat a la ciutat i a reclamar una resposta davant la reiteració de fets violents.

Les reunions convocades per aquest dilluns serviran ara per avaluar el dispositiu policial del cap de setmana, escoltar els representants veïnals i determinar quines mesures adopta la Paeria davant la preocupació generada pels últims incidents.

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Vista d'edificis de Lleida, amb part del turó de la Seu Vella al fons
Tribunals

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Detingut a Lleida per tres robatoris amb força en bars de la ciutat
Successos

Detingut a Lleida per tres robatoris amb força en bars de la ciutat

Vanesa Ortega · 27 oct. 2026
Desallotgen una desena de persones per l'esfondrament d'una casa deshabitada al centre històric de Balaguer A Torres de
Successos

Desallotgen una desena de persones per l’esfondrament d’una casa deshabitada al centre històric de Balaguer

Vanesa Ortega | ACN · 24 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.