Política

La Paeria donarà zona blava gratis als cotxes nous després d’oblidar-los

La Paeria donarà zona blava gratis als cotxes nous després d'oblidar-los

Els conductors que s’han comprat un cotxe aquest any a Lleida no tenien dret a les 12,5 hores gratuïtes de zona blava, malgrat no haver estat sancionats amb cap multa de trànsit entre l’1 de desembre i el 28 de febrer amb el vehicle anterior, al no estar inclosos a la base de dades que la Paeria va utilitzar per a aquesta finalitat. Després de rebre queixes d’afectats, l’ajuntament afirma que avui mateix solucionarà aquesta qüestió, de manera que els conductors de turismes empadronats després de l’1 de desembre també podran demanar la targeta d’Hores Blaves i se’ls concediran aquest mateix trimestre, sempre que no tinguin multes, segons va indicar el tinent d’alcalde responsable de Mobilitat, Joan Gómez.

Un afectat va explicar que es va adonar d’aquesta qüestió quan va consultar a la pàgina web si podia sol·licitar les hores gratis introduint la matrícula del seu cotxe nou, empadronat a Lleida el 27 de gener, i no hi figurava. En canvi, sí que sortia encara com a titular del vehicle anterior, que ja havia venut, i amb aquest sí que podia demanar-les. Per això, va tramitar una queixa a l’ajuntament.

El consistori havia calculat que 40.675 turismes tenien dret a les hores de zona blava gratuïtes, un 82% de tots els empadronats. Gómez va explicar que la base de dades que van utilitzar incloïa els vehicles que estaven al padró fins a l’1 de desembre i va remarcar que ja han ordenat als tècnics que ampliïn la base de dades. «Demà (per avui) habilitarem un mecanisme tècnic perquè els afectats puguin demanar les hores. Se’ls donarà un paper amb què podran anar a les oficines d’Eysa i les tindran aquest trimestre. El pròxim trimestre ja serà de forma automàtica», va assenyalar l’edil, i va subratllar que l’objectiu és premiar els conductors cívics. Fins dissabte, Eysa havia repartit 1.822 targetes.

queixes

Almenys un dels conductors afectats va tramitar una queixa per escrit a la Paeria

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

La Paeria congela els impostos per al 2027 i amplia les bonificacions per fomentar l’habitatge assequible
Ajuntaments

La Paeria congela els impostos per al 2027 i amplia les bonificacions per fomentar l’habitatge assequible

Maria del Val · 21 oct. 2026
Desplegament policial a Lleida per evitar que una manifestació de Vox es trobi amb una concentració antifeixista
Política

Desplegament policial a Lleida per evitar que una manifestació de Vox es trobi amb una concentració antifeixista

ACN · 16 set. 2026
Enjuanes, Valls i Morón exerciran l’Alcaldia accidental de Lleida durant l’agost
Política

Enjuanes, Valls i Morón exerciran l’Alcaldia accidental de Lleida durant l’agost

Maria del Val · 30 jul. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.