Societat

La Paeria exigeix a la concessionària de jardineria replantar 438 arbres

La rambla de Pardinyes és un dels carrers amb arbres morts.

La Paeria ha requerit a l’actual adjudicatària de la jardineria urbana, l’UTE Jardiners de Lleida, que replanti un total de 438 arbres o, en cas contrari, ho farà directament i es quedarà 148.000 euros que formen part de la garantia que va dipositar l’empresa el 2011, quan va entrar en vigor la concessió. L’ajuntament ha adoptat aquesta resolució just quan la concessió es troba a la fi d’una pròrroga i després que ja fa dos mesos decidís canviar la concessionària després de tornar a valorar les ofertes (vegeu el desglossament).

La resolució municipal, del passat 18 de febrer, dóna de termini a la contractista fins al 15 de març, aquest diumenge, per replantar els arbres i li atribueix la responsabilitat de la seua mort per falta de manteniment. En aquest sentit, el principal aspecte en què es basa l’informe municipal per arribar a aquesta conclusió és que hi ha una sèrie de comptadors d’aigua de reg de diferents sectors amb arbres amb un consum de zero des del 2012, mentre que d’altres també han tingut grans períodes sense consum.

L’informe de la Paeria que responsabilitza l’empresa es basa en el fet que hi havia comptadors sense consum

Fonts de la concessionària, que va rebre la notificació d’aquesta ordre una setmana abans que finalitzés la pròrroga del contracte, van manifestar el seu desacord amb aquest informe. Entre altres punts, van precisar que els comptadors no formen part del servei de jardineria, sinó de la xarxa d’aigua de la ciutat. No obstant, van afegir que negocien amb l’ajuntament i que esperen arribar a un acord que sigui satisfactori per a les dos parts.

Segons l’informe municipal, els arbres morts es troben als carrers Corregidor Escofet (rambla de Pardinyes i Balàfia), Rovira Roure, Almirall Folch, Ambaixador Espens, Blondel, Corts Catalanes, Doctor Combelles, Hostal de la Bordeta, la Cerdanya, Nadal Meroles, Pearson, Palauet, Perpinyà, Roger de Llúria, Miquel Batllori, Jeroni Pujades, Pere Cavassèquia, Montserrat Roig, Riu Ebre i sis carrers de Vila Montcada, a Ciutat Jardí.

Un concurs que torna a estar en mans del Tribunal de Contractes

L’ajuntament va acordar el mes de gener readjudicar el servei de jardineria per als quatre pròxims anys a l’UTE Eulen-Biosca en detriment de l’UTE Jardiners Lleida, després de valorar de nou les ofertes que es van presentar en el concurs que s’havia resolt feia més d’un any. Aquesta readjudicació va arribar després que el Tribunal Català de Contractes del Sector Públic estimés els recursos presentats per dos dels licitadors contra la valoració inicial. Aquest organisme va obligar l’ajuntament a comprovar un dels barems i a recalcular les puntuacions, i finalment la Paeria va donar com a vencedor Eulen-Biosca, que al veredicte inicial va quedar segona. No obstant, Jardiners Lleida va recórrer davant del Tribunal de Contractes aquesta decisió, per la qual cosa el relleu encara no s’ha materialitzat i el contracte segueix prorrogat.

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

Les persones desallotjades a Balaguer encara no han pogut tornar a casa
Societat

Les persones desallotjades a Balaguer encara no han pogut tornar a casa

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Tàrrega activa un servei especial de bus urbà gratuït per Tots Sants
Societat

Tàrrega activa un servei especial de bus urbà gratuït per Tots Sants

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Mollerussa demana a la ciutadania fotografies antigues de l’església de Sant Jaume
Societat

Mollerussa demana a la ciutadania fotografies antigues de l’església de Sant Jaume

Laura Quintana · 28 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.