L’ajuntament de Lleida restringirà a les ordenances fiscals per a l’any que ve els requisits per concedir parades de roses i llibres per a la diada de Sant Jordi, com reclamaven els dos gremis. El tinent d’alcalde de Comerç, Rafael Peris, va explicar que han començat a negociar aquesta modificació de l’ordenança, a què ja es va comprometre l’alcalde a la primavera, amb la Federació de Comerç, i han intercanviat propostes. «La idea és evitar que hi pugui haver conflictes i reduir la dispersió d’altres anys», va assenyalar Peris.
La Paeria planteja una limitació flexible, que permeti també instal·lar parades a entitats solidàries o amb finalitats socials, mentre que els comerciants aposten per una regulació més estricta, va admetre Peris, que confia a arribar a un acord en un terme mitjà entre la situació actual i la restricció total.
«Volem mostrar-nos sensibles a les reivindicacions d’aquests col·lectius, però sense fer una normativa molt restrictiva, perquè les entitats que fan una tasca important en molts àmbits puguin sortir al carrer a ensenyar el que fan i vendre el seu marxandatge, roses o llibres», va afirmar el regidor, que també preveu consensuar els canvis amb l’oposició. Un dels nous requisits que preveu la Paeria és la necessitat d’estar donat d’alta al registre municipal d’entitats, per tenir un control mínim de qui instal·la una parada. La secretària general de la Fecom, Maria Rosa Armengol, va confirmar que estan en negociacions amb l’ajuntament i que esperen arribar a un acord pròximament, ja que aquest tema preocupa molt tant floristes com llibreters.
De fet, aquest any el Gremi de Floristes va arribar a organitzar una protesta aprofitant el ple municipal per denunciar l'»intrusisme» en la venda de flors per Sant Jordi. En aquest sentit, van enviar a l’ajuntament una corona mortuòria a la Paeria com a símbol de la seua protesta.