L’ajuntament ha vetat l’obertura d’un nou club de cànnabis a Lleida, el cinquè local vinculat a la marihuana que intenta obrir aquest any a la ciutat. Es tracta d’un establiment anomenat Capriclub que volia obrir en un local del carrer Bruc número dos, al barri de Cappont. Els promotors són els mateixos d’un altre local que amb el mateix nom volia obrir al carrer Cappont 17, al mateix barri.
La Paeria ja va vetar un tercer club de fumadors de marihuana al carrer Maragall 55, així com dos grow shops, que són botigues de venda de llavors i productes per al cultiu de marihuana, a Baró de Maials i a la partida Quatre Pilans, aquest últim amb el nom de L’Eruga Blava.
La Paeria ja va aprovar a finals d’octubre una suspensió de llicències d’obres i activitats que afecta tots els locals de fumadors o de cultius de cànnabis, davant del buit legal que considera que hi ha a l’Estat en la regulació d’aquests establiments.
Aquest any hi ha hagut una proliferació dels intents d’obertura d’aquest tipus de locals, la qual cosa ha portat també altres ajuntaments a adoptar mesures similars, ja que aquest tipus de locals es troben en una situació d’alegalitat, tenint en compte que el consum d’aquesta droga no està perseguit, però sí el cultiu i el tràfic.
Al novembre, la comissió de Salut del Parlament va aprovar una normativa de mínims centrada només en aspectes de salut pública. Hi veta l’accés als menors de 21 anys, fa obligatòria la llicència municipal i no en permet obertures prop de centres escolars.