Cultura

La pluja obliga a posar sota cobert les fires del cap de setmana a Ponent

La pluja obliga a posar sota cobert les fires del cap de setmana a Ponent

Ahir era dia de fires a Ponent, però el temps va jugar una mala passada i bona part, previstes a l’aire lliure, van haver de posar-se a cobert. Va ser el cas de la quarta edició de FirAlbi, en la qual no va fallar cap de la quarantena de paradistes previstos, però van haver de mostrar els seus productes de proximitat i artesania aixoplugats a l’interior del pavelló i en una carpa annexa. Malgrat això, el nivell de visitants i de vendes va deixar satisfets els paradistes de la fira, que també va comptar amb exposició de maquinària agrícola i de motos clàssiques. També van haver de posar-se sota sostre a Riner, on la Fira de la Mel va acabar celebrant-se al claustre del monestir. “Ha estat plovent tot el matí i ha vingut menys gent, però estem satisfets amb les vendes”, va apuntar l’alcalde, Joan Solà.

La pluja també va aigualir una mica la festa de la cinquena edició de Fira Gerb, que va haver de canviar els carrers de la localitat per l’interior del pavelló i comptar amb una vintena de paradistes, la meitat dels previstos. No obstant, activitats com un espectacle basc i una mostra de forja van poder seguir endavant i es van vendre 250 tiquets de la degustació gastronòmica inclosa en el programa.

A Ivars d’Urgell, el pavelló poliesportiu va acollir la segona jornada de la Fira de l’Estany. Una exposició de tractors antics, un tast de vins del Castell del Remei o el vermut popular amb una actuació de Lo Pau de Ponts van ser algunes de les activitats destacades, que van atreure un bon nombre de visitants. Les previstes a l’Estany, com una plantada d’arbres, van ser cancel·lades per la pluja.

A Benavent, la Fira Salut i Benestar es va desenvolupar amb normalitat, ja que amb antelació estava prevista al recinte firal, i a Arbeca la pluja va respectar i el Mercat Medieval va poder lluir-se.

TerritoriArbeca · Garrigues
Més notícies de Arbeca →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

El XXIX Premi de Poesia Maria-Mercè Marçal obre la seva convocatòria fins el 14 de febrer
Cultura

El XXIX Premi de Poesia Maria-Mercè Marçal obre la seva convocatòria fins el 14 de febrer

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Pilar Bosch, Estefania Rufach i Rosa Mesalles presenten la programació dels Premis Literaris 2026
Cultura

La setmana dels Premis Literaris homenatjarà Vallverdú, Pàmies i Lorca

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Juneda reuneix el fotoperiodisme català en una nova edició del Miravisions
Exposicions i museus

Juneda reuneix el fotoperiodisme català en una nova edició del Miravisions

Laura Quintana · 26 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.