Societat

La pobresa s’enquista

“La crisi no s’ha acabat, els més pobres de la nostra societat continuen patint.” D’aquesta forma resumia ahir la directora d’Arrels-Sant Ignasi, Natàlia Méndez, la situació de les persones en situació de sense llar a Lleida. I és que les xifres de l’entitat demostren que la pobresa extrema s’ha enquistat l’últim any a Ponent. Arrels xifra en 684 les persones en situació de sense llar (24 més que l’any anterior) i d’elles, 67 no tenen cap sostre. També s’ha incrementat les persones ateses per l’entitat en el que va d’any, 1.341 persones, mentre que l’any passat van ser 1.292; i els beneficiaris, 3.949.

El president d’Arrels-Sant Ignasi, Joan Suñol, va incidir en la necessitat i la urgència de donar resposta digna a aquest col·lectiu. Suñol va destacar que “el consorci de persones en situació de sense llar (format per Paeria, Arrels i Càritas) ha de donar una resposta urgent a la necessitat d’allotjament”.

En la mateixa línia, el secretari general de Càritas de Lleida, Josep Anton de la Fuente, va instar les administracions “a posar-se les piles”.

Al juliol la Paeria va presentar la reforma de l’antic Mercat de Santa Teresa que incloïa un centre de dia per a persones sense llar i 30 places de residència. Tanmateix, encara no hi ha calendari per a les obres ni el finançament total (només el que es va obtenir després de subhastar un xalet a Sant Sebastià llegat a la Paeria), fets que posen en perill, segons les entitats, la construcció de la residència.

Arrels, juntament amb Càritas, van donar ahir el tret de sortida de la campanya de persones sense llar, amb una flashmob a la plaça Paeria. Cent persones es van concentrar amb màscares blanques (símbol de la invisibilitat del col·lectiu) i van fer sonar maraques per denunciar que no tothom té la possibilitat de viure amb dignitat. L’acte va acabar amb un programa de ràdio fictici amb entrevistes a persones en situació de sense llar.

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

Societat

L’escola Ignasi Peraire guanyarà 1.800 m² de pati amb una obra de 113.900 euros

Laura Quintana · 29 oct. 2026
Les persones desallotjades a Balaguer encara no han pogut tornar a casa
Societat

Les persones desallotjades a Balaguer encara no han pogut tornar a casa

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Tàrrega activa un servei especial de bus urbà gratuït per Tots Sants
Societat

Tàrrega activa un servei especial de bus urbà gratuït per Tots Sants

Laura Quintana · 28 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.