Societat

La policia italiana deté Carles Puigdemont

La policia italiana deté Carles Puigdemont

La policia italiana ha detingut aquest dijous l’expresident de la Generalitat Carles Puigdemont a l’aeroport de Sardenya, segons han confirmat a l’ACN fonts jurídiques. Puigdemont s’havia desplaçat a l’illa italiana per participar aquest divendres en un seguit d’actes oficials a la ciutat de l’Alguer. Hi ha confusió a l’entorn del motiu de la detenció, atès que algunes fonts indiquen que ha estat per l’ordre de detenció internacional que va demanar el jutge del Tribunal Suprem Pablo Llarena mentre altres fonts afirmen que aquestes ordres no estan en vigor perquè Llarena les va retirar. Cal recordar que Puigdemont no gaudeix de la immunitat europarlamentària perquè a finals de juliol el Tribunal General de la Unió Europea la hi va retirar.

L’advocat de Puigdemont, Gonzalo Boye, ha assegurat que els seu client ha estat detingut a Sardenya, «on acudia com a eurodiputat». «Aquesta detenció és en funció de l’euroordre del 14 d’octubre de 2019 que, per imperatiu legal, segons estableix l’estatut del TJUE, està suspesa», ha assegurat Boye en una piulada.

Segons ha recordat l’advocat, Espanya va informar al Tribunal General de la Unió Europea, com recull una resolució del 30 de juliol, que «cap país executaria una ordre d’aquestes característiques». De fet, Boye ha dit que en aquest context, el vicepresident del TGUE havia dit que si fos necessari caldria demanar una nova mesura cautelaríssima.

Les primeres reaccions a la detenció no s’han fet esperar. L’advocat Josep Costa ha indicat a Twitter: «Espanya acaba de provocar la detenció d’un eurodiputat per part d’un altre estat membre de la UE. Ho ha aconseguit enganyant el Tribunal de Luxemburg, doncs varen dir que això no passaria. La detenció durarà màxim unes hores, però la vergonya d’Espanya quedarà per a la història».

Fonts de l’entorn de Puigdemont han explicat que l’expresident s’ha desplaçat aquesta tarda a l’Alguer, procedent de Brussel·les, per assistir a l’Aplec Internacional de l’Adifolk i per reunir-se amb el president de la regió autònoma de Sardenya i amb el síndic de l’Alguer.

També han indicat que quan ha arribat a l’aeroport de l’Alguer ha estat retingut per la policia fronterera italiana. Segons aquestes fonts demà serà posat a disposició dels jutges de la Cort d’Apel·lació de Sàsser, que es competent per decidir la posada en llibertat o la seva extradició.

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Puigdemont augura que el 2022 celebrarà els 60 anys "a casa"
Societat

Puigdemont augura que el 2022 celebrarà els 60 anys «a casa»

ACN · 29 des. 2021
Carles Puigdemont surt de la presó
Societat

Carles Puigdemont surt de la presó

ACN · 24 set. 2021
Quatre menors accepten la llibertat vigilada pels disturbis a Lleida contra la sentència del procés
Societat

Quatre menors accepten la llibertat vigilada pels disturbis a Lleida contra la sentència del procés

ACN · 1 des. 2020

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.