Economia

La primera edició del Premi Càtedra de Turisme d’Interior i de Muntanya ja té guanyadors

La primera edició del Premi Càtedra de Turisme d'Interior i de Muntanya ja té guanyadors

Un treball de recerca sobre la recuperació dels antics camins del vescomtat de Vilamur, a la vall de Siarb, entre els segles XVI i XIX de Gemma Miquel i un altre sobre la recuperació patrimonial de la Vall Fosca com a element de turisme excepcional de Francesc Xavier Gras, han estat els dos treballs guardonats en el primer Premi de la Càtedra de Turisme d’Interior i de Muntanya-TIM que impulsen conjuntament el Patronat de Turisme de la Diputació  i la Universitat de Lleida.

La vicepresidenta del Patronat de Turisme, Rosa Pujol, juntament amb el director de la Càtedra de Turisme d’Interior i de Muntanya de la UdL, Eduard Cristóbal, han fet entrega avui al migdia d’aquest primer “Premi Càtedra TIM”, destinat a promocionar i distingir els treballs de recerca que tracten com a aspecte principal el turisme a les comarques del Pirineu i les Terres de Lleida en el marc de la Càtedra de Turisme d’Interior i de Muntanya. L’acte de lliurament dels premis s’ha fet coincidir amb la celebració de la XI Jornada de Turisme, que té lloc durant tot el dia d’avui a l’Auditori del centre de Cultures i Cooperació Transfronterera del Campus de Cappont organitzada pel Departament d’Economia i Empresa de la Facultat de Dret, Economia i Turisme.

Els treballs i els autors guardonats en aquesta primera edició del “Premi Càtedra TIM” en les seves dues categories són:

  • Premi al Millor Treball Final de Grau per a Gemma Miquel i Torres pel treball: Recuperació i documentació dels antics camins del vescomtat de Vilamur (vall de Siarb) entre els segles XVI-XIX.
  • Premi al Millor Treball Final de Màster per a Francesc Xavier Gras i Rossell pel treball: La recuperació patrimonial de la Vall Fosca com a element turístic excepcional.

El director de la Càtedra de Turisme d’Interior i Muntanya, Eduard Cristóbal, com també la vicepresidenta del Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida, Rosa Pujol, han explicat que el guardó té per objectiu fomentar el talent, organitzar activitats de formació, promoure la comunicació i difusió de notícies turístiques, activitats, seminaris, cursos i premis relacionats amb el turisme a la demarcació de Lleida i potenciar la recerca en l’àmbit turístic. D’altra banda han manifestat que la Càtedra de Turisme d’Interior i de Muntanya vol posar al servei de les administracions locals i territorials, de les empreses del sector turístic, de les organitzacions socials i de la ciutadania en general, informació quantitativa i qualitativa sobre el turisme que es produeix en les nostres contrades, des de la Plana de Lleida a l’Alt Pirineu i l’Aran.

La Càtedra de Turisme d’Interior i Muntanya, que té la col·laboració del Patronat de Turisme, va fer l’any 2022 la primera convocatòria del “Premi Càtedra TIM”, al qual s’hi van presentat diferents treballs finals de grau i de màster corresponents als cursos 2020/21 i 2021/22. El premi està dotat amb 300 € tant per al millor TFG com per al millor TFM.

El jurat d’aquesta edició ha estat format per Eduard Cristóbal Fransi, doctor en Economia i director de la Càtedra; Juli Alegre Alcázar, cap de Promoció i Màrqueting del Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida, que ha actuat com a representant del Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida; Daniel Paül Agustí, doctor en Geografia i sotsdirector de la Càtedra, i Jaume Macià Amorós, geògraf i secretari de la Càtedra.

Tots els treballs presentats han destacat per la seva qualitat i l’aposta que fan per l’estudi i el coneixement del turisme a les Terres de Lleida. S’ha destacat especialment l’aposta per la participació local, eina imprescindible per al bon desenvolupament dels productes turístics. Pel que fa als treballs guanyadors, s’ha considerat que tots dos, tant en la categoria de TFG com de TFM, són uns exemples molt bons de la transferència de coneixement que vol impulsar aquesta Càtedra, fruit de la voluntat d’unir esforços entre la Universitat de Lleida i el Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida.

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

Responsables d'Unió de Pagesos durant la roda de premsa de balanç de l'any agrari a Lleida
Economia

Unió de Pagesos alerta que a Lleida s’han perdut 6.324 pagesos des del 2000

Laura Quintana · 28 oct. 2026
La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya
Economia

La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya

Laura Quintana · 27 oct. 2026
La Generalitat reconeix oficialment la Fira Agroalimentària d’Aitona
Economia

La Generalitat reconeix oficialment la Fira Agroalimentària d’Aitona

Vanesa Ortega · 16 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.